Röviden
A Goldman csökkentette
a jövő évi olajárprognózisát
Nem finomkodott a Goldman Sachs: a kőolaj jövő évi átlagáráról szóló előrejelzését a korábbi 140 dollárról 110 dollárra vágta. A becslésnek - szakmai körök szerint - az ad nyomatékot, hogy ahhoz az Arjun Murtihoz köthető, aki három éve szinte elsőként jósolt 100 dolláros olajárat. Az elemző új anyagában rámutatott, hogy a következő negyedévekben mérséklődik a globális gazdaságnövekedés, és emiatt csökken a kőolaj iránti kereslet, ami az energiahordozó árának a gyengülését eredményezi. (MTI)
Az Avivának "tetszik"
Kelet-Közép-Európa
Az Aviva nemzetközi élet- és nyugdíjbiztosító szerint a kelet-közép-európai régió változatlanul alulbiztosított, ezért jelentős a növekedési potenciál a térségben. A társaság szerint az EU15 tagállamaiban a lakosság 8,36 százaléka, míg a kelet-közép-európai régióban 3,6 százaléka rendelkezik életbiztosítással. A magyarországi mutató még az utóbbitól is messze elmarad, mivel csupán a lakosság 1,7 százaléka kötött már életbiztosítást. A társaság nem is titkolta, hogy hosszú távon folyamatosan dobogós helyen szeretne állni az életbiztosítók versenyében Magyarországon, ahol jelenleg második. (MTI)
Eladás előtti tőkebevonás
a SkyEurope-nál?
Stratégiai befektetési és finanszírozási lehetőségek felkutatásával bízta meg a NM Rothschild pénzügyi tanácsadó céget a szlovák érdekeltségű fapados légitársaság, a SkyEurope. Hírek szerint a SkyEurope eladás előtt áll, s hogy a télen is repülhessenek a gépei, legkevesebb 20-30 millió eurót kell valahonnan szereznie. A társaság múlt csütörtökön már fel is vett 10 millió eurós - értesülések szerint jelzálogalapú - hitelt. Hat éve üzemel a cég, ám eddig nyereséget nem termelt. (MTI)
Tengeri repülőtérről álmodik London polgármestere
London fő repülőtere, a Heathrow bezárását és egy új, tengeri légikikötő építését javasolja a brit főváros polgármestere. A The Sunday Times beszámolója szerint Boris Johnson stábja már el is végezte a tervek előzetes felülvizsgálatát. A grandiózus elképzelés szerint az új repülőtér a Temze-torkolatban épülne meg, egy mesterséges szigeten. Négy kifutópályája lenne a Heathrow-n működő kettő helyett, és mivel a jelenlegi első számú londoni légikikötővel ellentétben nem sűrűn lakott városnegyedek mellett lenne, napi 24 órában üzemelhetne. A londoni városháza szerint a beruházás hat év alatt megvalósítható. (MTI)