Húszmillió számlázási hiányosságokért
Olyan kimutatást vártak, amely tartalmazza a hívott számot, a hívás kezdő időpontját, időtartamát, a hívás- és a percdíjakat. A számlákról a korábbi figyelmeztetések dacára is hiányzott a díj, ezért szabta ki a bírságot a hatóság. Az NHH szerint a hívás időtartamának és a hívás egységdíjának (amely lehet másodperc, perc, több perc) szorzataként számítható ki, hogy mi a tényleges hívásdíj, és így lehet valós költségekkel kalkulálni.
A Vodafone egyébként a hatóság 2005-ös első felszólítása után az előre fizető ügyfelek esetében is biztosítja a forgalmazási és számlázási adatokat, ám a számla tartalma még mindig nem felelt meg a jogszabá-lyoknak. Tavaly decemberben a Vodafone közölte, hogy a határozat végrehajtásának csak egy nem részletezett idejű műszaki fejlesztés után tud majd eleget tenni, így a számlákban továbbra sem szerepeltek a hívások díjai és a hívásegységek díjai. Egyes esetekben a Vodafone a kimutatások értelmezéséhez mellékelt egy díjszabási táblázatot, amely alapján az ügyfél maga számíthatta ki, mennyibe került egy hívás. A Vodafone szerint a kimutatás így is világosan bemutatja az előfizető számára releváns információkat, amelyek értelmezése az ésszerűen gondolkodó átlagos előfizető számára nem okoz gondot. (Sz. B.)