Húszmillió számlázási hiányosságokért

Megbüntette a Vodafone-t a hírközlési hatóság, mert többszöri figyelmeztetés ellenére sem szerepel a hívások díja azokon a számlákon, amelyeket kérés esetén készít a cég a feltöltőkártyás ügyfeleinek. Ilyen előfizetéseket vásároltak a Vodafone-tól a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) munkatársai, majd amikor lebeszélték a keretet, számlarészletezést kértek a szolgáltatótól.

Olyan kimutatást vártak, amely tartalmazza a hívott számot, a hívás kezdő időpontját, időtartamát, a hívás- és a percdíjakat. A számlákról a korábbi figyelmeztetések dacára is hiányzott a díj, ezért szabta ki a bírságot a hatóság. Az NHH szerint a hívás időtartamának és a hívás egységdíjának (amely lehet másodperc, perc, több perc) szorzataként számítható ki, hogy mi a tényleges hívásdíj, és így lehet valós költségekkel kalkulálni.

A Vodafone egyébként a hatóság 2005-ös első felszólítása után az előre fizető ügyfelek esetében is biztosítja a forgalmazási és számlázási adatokat, ám a számla tartalma még mindig nem felelt meg a jogszabá-lyoknak. Tavaly decemberben a Vodafone közölte, hogy a határozat végrehajtásának csak egy nem részletezett idejű műszaki fejlesztés után tud majd eleget tenni, így a számlákban továbbra sem szerepeltek a hívások díjai és a hívásegységek díjai. Egyes esetekben a Vodafone a kimutatások értelmezéséhez mellékelt egy díjszabási táblázatot, amely alapján az ügyfél maga számíthatta ki, mennyibe került egy hívás. A Vodafone szerint a kimutatás így is világosan bemutatja az előfizető számára releváns információkat, amelyek értelmezése az ésszerűen gondolkodó átlagos előfizető számára nem okoz gondot. (Sz. B.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.