A szerelők is csúsztatjáka Dreamlinert
Ellenben ragaszkodott ahhoz, hogy a dolgozók nagyobb részt vállaljanak az egészségpénztári befizetésből és az önrészből, továbbá elutasította a szakszervezeti követelést a szerelőtevékenység részbeni kiszervezésének felfüggesztésére. A tárgyalási pozíciók túlságosan távolra estek egymástól: a dolgozóknál 13 százaléknál kezdődött (volna) az emelés, nem fizettek volna több járulékot, és jobban hizlaltatták volna a nyugdíjalapjukat a céggel. - A legnagyobb gondom most az a vállalattal, hogy nem tárgyal. Azt mondják, mi vagyunk a legjobb repülőgépgyártó a világon - bizonyítsák akkor ezt azzal, hogy a legjobb fizetéseket kapjuk - nyilatkozta egy fiatal alkatrészvizsgáló a Bloombergnek. A Boeing átlagos szerelője 46 éves és havi 3840 dollárt (650 ezer forintot) keres.
Elemzők szerint a 155 milliárdos Dreamliner-megrendelések csúszása 2,8 milliárdos bevételkiesést eredményezhet, ha a munkabeszüntetés egy hónapig is eltart. Három évvel ezelőtt a szerelők 28 napig nem vették fel a munkát, mire a cég negyedévi bevétele 300 millióval csökkent. De akkor nem állt még sorban a gyártásra csaknem 900 darab 787-es. Tavaly október, a csúszások bejelentésének kezdete óta a Boeing-részvények 38 százalékot veszítettek az értékükből. Többhetes sztrájk esetén a Dreamliner nem kapja meg jövőre az amerikai repülésbiztonsági engedélyt, és 2010 előtt az első, vele büszkélkedő légitársaság, az All Nippon Airways sem számolhat vele a menetrendben. Mindenesetre a mérnökök folytatják a próbarepüléseket a szerelősztrájk ideje alatt. Az összeszerelést a cég nem próbálja meg külső segítséggel megoldani, közölte a vállalati szóvivő.