Megfúrja az alagútépítés folytatását a bányakapitányság
Amint arról beszámoltunk, a szakértői vélemény alapján folytatni kívánja az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszán az alagútépítési munkálatokat a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) és a Mecsek Construction Group (MCG). A munkálatokat, az alagútépítéshez kapcsolódó tervezési, engedélyeztetési folyamatokat az elkészült független szakértői jelentés iránymutatásai alapján kívánják a továbbiakban elvégezni. Az alagútfúrás folytatásához azonban a konzorcium saját szakértőinek véleménye kevés, a munkák újraindításához a szakhatóság engedélyére is szüksége lenne. Ennek megszerzése viszont nem lesz könnyű. Kereki Ferenc bányakapitány szerint a konzorcium szakértői egyelőre nem adtak megnyugtató választ arra: az alagútépítés biztosításánál alkalmazott technológia megfelelő-e, illetve, hogy újabb omlások előfordulása kizárható-e. Ennek tisztázására a bányakapitányság felszólította a konzorciumot, és ha szükséges, újabb vizsgálatot kezdeményez. Erre azért is szükség lehet, mert az eddig elkészült szakvéleményekből az sem derül ki, valójában mi okozta az egymást követő két beomlást.
Ha az alagútépítés folytatásának ideje kétségessé is vált, a finanszírozás sínre került: tegnap ugyanis bejelentették, hogy kétszázmillió euró kedvezményes kölcsönt hagyott jóvá az Európai Beruházási Bank (EIB) az M6-os autópálya Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszának építésére. Marta Gajecka, az EIB hazánkért is felelős lengyel alelnöke a kölcsönt Luxembourgban bejelentve leszögezte: olyan útvonalról van szó, amely nemcsak Magyarország, hanem az egész térség szempontjából kulcsfontosságú, és szerepe tovább nő a későbbi EU-bővítésekkel. A közlekedési ágazat a legnagyobb kedvezményezettje Magyarországon az EIB-kölcsönöknek, részesedése eléri a 38 százalékot. A bank egyebek között az M3/M35-ös építésének és az M6-os Budapest-Dunaújváros közti szakaszának finanszírozásában vett részt.