Lájkolják a Facebookot
A világ leglátogatottabb közösségi oldalát üzemeltető cég a most zárult negyedévben 3,54 milliárd dolláros bevételt ért el, a szakértők ennél húszmillióval többet vártak. Az előző év azonos időszakát 42 százalékkal felülmúló forgalom 49 százalékos lehetett volna, ha időközben nem erősödik brutálisan a dollár árfolyama. Márpedig ez érzékenyen érinti a Facebookot, amely immár bevételeinek 54 százalékát külföldön szerzi.
Derekas, 509 millió dolláros volt viszont az év első három hónapjában besöpört profit. A számok alapján a Mark Zuckerberg által irányított cég tovább mobilizálódik. A mobileszközökre továbbított hirdetésekből származik a teljes bevétel 73 százaléka. A friss adatok szerint 580 millió felhasználó már csak mobilon megy fel a Facebookra.
Az nem érhette váratlanul a befektetőket, hogy a fejlesztésekre a korábbinál is többet költött a Facebook: a kiadások 83 százalékkal haladták meg a bázisidőszakét, de előre jelezték, hogy az előirányzott keretet túl fogják lépni. Beruházásokra, felvásárlásokra ezúttal 1,06 milliárd dollárt költöttek. A pénz döntő részét az adatközpontok kiépítése és forradalminak számító új technológiák kifejlesztése vitte el.
A fejlesztések azonban eddig mindig meghozták a dollármilliókban mérhető gyümölcsüket, így emiatt fölösleges aggódni. Ez tükröződik az árfolyamban is, amely az idén eddig 8,5 százalékot erősödött, s 84 dollárnál jár. A Facebook előretörését mutatja, hogy a digitális hirdetési piacon részesedése egy év alatt hatról nyolcszázalékosra nőtt.
A Facebooknak globálisan már 1,44 milliárd olyan felhasználója van, aki havonta legalább egyszer megnézi, mi történt ismerőseivel; ez a szám 2014 végéhez képest ötvenmillióval növekedett, tízmillióval meghaladva az elemzői várakozásokat.