Kuponos vásárlás: 19-ből 18 oldallal baj van
A legtöbb probléma az akciókkal kapcsolatban a megtévesztés, azaz, hogy valamilyen terméket akciósnak hirdetnek meg, a pénztárnál azonban más árat számolnak fel – mondta Kiss Anita, a Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.
A kuponokkal kapcsolatban is érdemes nagyon körültekintőnek lenni, mert ezekre általában speciális feltételek vonatkoznak, amit apró betűvel szoktak ráírni – például csak egy bizonyos összeghatár fölött vehető igénybe a kedvezmény. Kiss Anita elmondta azt is, a hatóság tavaly vizsgálta először a kuponos oldalakat, s 19 weboldalból 18-nál találtak valamilyen szabálytalanságot.
Tipikus átverés az is, hogy a leértékelés előtt a kereskedő felemeli az árat, s valójában az eredeti összegért lehet hozzájutni a termékhez. Ilyen esetben eljárást is lehetne indítani a kereskedő ellen, tette hozzá a szóvivő.
Több ellenőrzés során az „egyet fizet, kettőt kap” akciókról kiderült, hogy ha két ugyanolyan terméket külön-külön vett volna meg a fogyasztó, kevesebbet fizetett volna. De előfordul az is, hogy olyan terméket hirdetnek meg akciósan – a készlet erejéig, amelyből egyetlenegy van az üzletben, s ezt nem is könnyű bizonyítani.
Megtévesztheti és becsalogathatja a vásárlót az üzletbe a kirakatba kihelyezett hatalmas, akciós árut hirdető felirat, amely azonban nem a teljes készletre vonatkozik, csupán néhány cikkre, fűzte hozzá Kiss Anita. (Forrás: hirado.hu)