Krumplira és zabra áll rá a Pepsi Kínában
A cég, amelynek jelenleg 27 gyára és öt agráripari vállalkozása van az országban, és eddig 1 milliárd dollárt ruházott be a kínai piacon, a következő két évben további négy palackozó üzemet fog építeni négy tartományban, Ganszuban (Gansu), Honanban (Henan), Jünnanban (Yunnan) és Fucsienben (Fujian).
Ezen kívül fokozza kutatási-fejlesztési tevékenységét, hangsúlyt fektet termékkínálatának megújítására, továbbá a mezőgazdasági területen is bővíteni tervezi befektetéseit. A PepsiCo, amely három éven belül várhatóan az egyik legnagyobb burgonyatermesztő vállalat lesz Kínában, öt burgonya- illetve zabtermesztéssel foglalkozó vállalkozás létrehozásáról is döntött.
"Ez a befektetés egyértelműen kifejezi a legteljesebb mértékű bizalmunkat Kína kapcsán, illetve hosszú távú elkötelezettségünket ez iránt a nagyon fontos és egyre növekvő piac iránt" - hangoztatta Indra Nooyi, aki Sanghajban ellátogatott a világkiállításra, cége ugyanis egyik szponzora az amerikai pavilonnak.
A PepsiCo alig egy hónapja, negyedéves eladásainak ismeretében jelentette be, hogy gondjai vannak a hazai piacon, míg külföldön mérsékelten jó a szereplése.