Közösen fejlesztik a magyar Turizmust
Közös marketing-együttműködést jelentett be a Budapest Airport Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt, hazánk utazási marketing szervezete, főként azért, hogy újabb hosszú távú járatok induljanak Budapestről. Elsősorban a közel-keleti, ázsiai és észak-amerikai célpontokban gondolkodnak, melyek komoly forgalmat generálhatnak a repülőtérnek és a hazai turisztikai szolgáltatóknak egyaránt. Az idei év ebből a szempontból már mindenképpen sikeres: nyáron bejelentették, hogy Dohába indít járatot a világ egyik legjobb légitársaságaként számon tartott Qatar Airways, hogy New Yorkba repül az American Airlines, sőt egy új európai járat indításáról döntött a Jet2 angol fapados cég, méghozzá Edinburgh és Budapest között. Utóbbi járat már a két cég marketing-együttműködésének eredménye.
Míg a Magyar Turizmus Zrt. a légi járatokat ösztönző marketing-alapot különít el erre a célre, a Budapest Aiport a már korábban is élő kedvezményrendszerével, s szakmai kapcsolatával is hozzájárul ehhez a tevékenységhez. Ennek keretében a Budapestre repülő új légitársaságoknak adnak kedvezményt, s a már itt üzemelő cégeknek is, amennyiben új útvonalat nyitnak. Az olyan útvonalak után, amelyek eddig nem voltak elérhetők közvetlenül Budapestről, extra kedvezményt ad a légitársaság.
Az persze erősen kérdéses, hogy vissza tudják-e csábítani például európa legerősebb low-cost légitársaságát, az ír Ryanairt, amely épp az idei téli mentrend kezdetével vonult ki Budapestről, pont a magas díjak miatt. Jost Lammers vezérigazgató erről nem beszélt, inkább az új lehetőségekről: Torontó, Chicago, a Cathay Pacific járata Hong Kongba, vagy épp az Air Asia, amely egy népszerű ázsiai fapados, de üzemeltet hosszú távú járatokat, jelenleg Párizs Orly és London Stansted repülőterére.