Közel harminc százalékkal nőtt az étolaj ára

Az étolaj ára mintegy harminc százalékkal emelkedett 2008 végén az egy évvel korábbihoz képest. A sör alig több mint egy százalékkal drágult. Kolbász helyett már egyre többen vásárolnak olcsóbb felvágottakat - ez derült ki a többi között az ACNielsen piackutató legfrissebb felmérésből.

A legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer közül az étolaj 28 százalékkal drágult a múlt évben, és ezzel az első helyen áll, míg a sor végén a sör található 1,4 százalékos drágulással - az ACNielsen Piackutató Kft. elemzése szerint.
Az elemzés alapja az a felmérés volt, amely a forgalommal súlyozott átlagárakat nézte úgy, hogy a 2008. október-novemberi adatokat vetette össze az egy évvel korábbi hasonló időszak áraival.


Az első tíz legnagyobb forgalmú termék árdrágulásában az étolaj vezet, ebből egy liter ára 338 forintról 431 forintra emelkedett. A sör literenkénti ára 276 forintról 280 forintra 1,4  százalékkal, míg az ásványvíz literjének ára 51 forintról 52 forintra nőtt, így az áremelkedés két százalék. A csokoládé szeletek ára 11 százalékkal emelkedett, így egy kilogramm 1996 forintba került múlt év novemberének végén. A húskészítmények árai öt százalékkal 1238 forintra, míg a sajtoké négy százalékkal 1590 forintra emelkedtek kilogrammonként egy év alatt.


A piackutató cég a fogyasztók reakcióit is mérte. Úgy találta, hogy a helyettesítő olcsóbb termékek forgalma nőtt, például kolbász és szalámi helyett párizsit és más olcsóbb felvágottakat vásároltak a vevők. A hagyományos üzletek helyett pedig a diszkont áruházakat választották, például az étolaj forgalma hatvan százalékkal nőtt a diszkont láncokban. Az áremelkedés kivédésének módja az is, hogy nagyobb kiszerelésben vásárolnak az emberek.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.