Kötelezőkampány: meglesz a kétmillió váltó

A Netrisk várakozásai szerint meglesz a kétmillió váltó az idei kötelezőkampányban, vagyis minden második autós lecseréli jelenlegi biztosítását. A legtöbb új megállapodást a K&H és az Allianz köti, a két biztosító együtt az átszerződők felét mondhatja magáénak.

Vasárnap átlépte a 220 ezret a Netrisk.hu biztosítási portálon kötelezőt váltók száma, ami időarányos új rekord. A korábbi évek trendjei alapján a kampány utolsó tíz napjában még meg is duplázódhat az átszerződők száma, ami legalább 440 ezer váltót jelentene a Netrisken, 40 százalékkal többet a múlt évi, 320 ezres csúcsnál. A múlt évi arányok alapján ezért egyre valószínűbb, hogy az országosan kötelező biztosítást váltó autósok száma is rekordot dönt az idén, elérve a kétmilliót. Így az idei lenne az első kötelező kampány, amelyben az autósok több mint fele él a felkínált lehetőséggel. (Váltson kötelezőt nálunk!)

Az átszerződési csúcs jelzi, hogy egyre többen vannak tisztában az év végi váltás előnyeivel, de az új rekordban szerepet játszhat az is, hogy a gazdasági válság érzékenyebbé tette a lakosságot a spórolási lehetőségekre. Tény emellett, hogy az idei kampány hozta a legnagyobb áresést, hiszen arra, hogy a kgfb-szerződések átlagdíja egy kampányban 40 százalékot essen, még nem volt példa.

Az átszerződéssel elért megtakarítás a Netrisk statisztikája szerint átlagosan meghaladja a 13 ezer forintot, ami ugyanakkor a konkrét esetekben sokszor több tízezer forintos megtakarítási lehetőséget jelent. A Netrisken eddig elvégzett, 4,8 millió díjszámításból 4,5 millió esetben jött ki kedvezőbb a meglévő biztosítási díjnál, ami csaknem 94 százalékos arány.

A biztosítók erősorrendjét nézve a mezőny négy részre szakadt. A Netrisken kötött új kötelező biztosítási szerződések felét a K&H (25 százalék) és az Allianz (23 százalék) köti, mely két társaságot sokan akkor is kiválasztják, ha csak a második vagy harmadik legkedvezőbb árat kínálják. Más a helyzet az őket követő Astrával (11 százalék) és a KÖBE-vel (10 százalék), melyek az árversenyben a legjobbak ugyan, sokan e két társaság elsősége esetén mégis inkább a drágább ajánlat mellett döntenek. (Míg a KÖBE és az Astra új ügyfeleinek több mint 80 százaléka a legalacsonyabb díj alapján választotta a két társaságot, a K&H és az Allianz esetében ez az arány 55-65 százalék között mozog.)

A harmadik sorban a Posta és az MKB Biztosító áll, melyek még 5 százalék feletti részesedést tudnak kiszakítani a kötelező-tortából, míg a többi nyolc biztosítótársaság együttes részesedése is csupán 18 százalék.

A százféle kedvezményből leggyakrabban négy árengedményt vesznek igénybe az autósok: a kármentességre, a díjfizetés gyakoriságára, az e-mail cím megadására járó, illetve az on-line kedvezményt, mely utóbbit azok vehetik igénybe, akik az interneten keresztül kötik meg új kötelező biztosítási szerződésüket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.