Kötelező, de biztosítás?

Amíg az Uber-sofőröket és a taxisokat a szabályozási változások érdeklik, végső soron az, hogy ­maradhat-e az utazásmegosztó a piacon, az utasokat az izgatja, biztosítva vannak-e egy baleset esetén? Ez éppúgy kiemelt kérdés akkor, ha az ember turistaként, az otthonától távol veszi igénybe a szolgáltatást, mint akkor, ha a saját városában.

Az Uber rendre hangoztatja, hogy az alkalmazást használó ügyfeleit egy globális érvényű biztosítással védi. De mivel a cég szerint az Uber autói rendelkeznek saját felelősségbiztosítással, ennek terhére könnyebb a kárigényeket érvényesíteni. Utazásaink során azonban igen sok olyan sofőrrel találkoztunk, aki úgy gondolja, hogy az egyébként is meglévő kötelező biztosítása az utas káraira is érvényes, ha az ő hibájából történik baleset.

 

Az utasok védelme a betiltáspártiak fő érve
Földi D. Attila / Népszabadság

– A kgfb-szerződés fedezete a biztosított által az utasoknak a balesettel okozott károkra kiterjed akkor is, ha személyszállítási tevékenység folyamán történt a károkozás. Más kérdés, hogy a személyszállítási tevékenység közlési kötelezettség alá tartozik, ha erre a biztosító az ajánlattételi folyamatban rákérdez. Mi rákérdezünk, és nem csupán a taxira, hanem mind a hivatásos, mind a nem hivatásos személyfuvarozói tevékenységre, ilyen esetben magasabb díjat kell fizetni – írta lapunk kérdésére az Aegon biztosító.

De jó tudni: ha valaki még az uberezés megkezdése előtt kötött biztosítást, és a kérdésre azt ikszelte be, hogy a kocsival nem végeznek személyszállítást, a biztosítása nem fedezi majd az utasa kárát. Fontos tudni: a kgfb csak a járműben keletkezett és a személyi sérülés miatt felmerült károkat fedezi, mást nem.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.