Korszerűbb lesz az elővárosi vasúthálózat

A terv szerint haladnak az előkészületek a fővárosi elővárosi vasútvonalak fejlesztésére és kiegészítő beruházásaik megvalósítására. E beruházások között korszerűsítik a Nyugati és a Keleti pályaudvar kapcsolódó vonalszakaszait is. A felújítási munkálatok előkészítési költségeit hazai forrásból biztosítják - tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A Nyugati és a Keleti pályaudvar kapcsolódó vonalszakaszait érintő tervezett beruházás magában foglalja a jelenlegi leromlott állapotú vasúti pálya, a biztosítóberendezés, az áramellátó-rendszer korszerűsítését, a kapacitás bővítését, az utazási sebesség növelését, a leromlott személyszállítási infrastruktúrával rendelkező állomások korszerűsítését, az esélyegyenlőségi feltételek megteremtését.

A beruházás keretében a Nyugati pályaudvartól és a Rákospalota-Újpestig terjedő szakaszon megújul Istvántelek és Rákospalota-Újpest állomás, továbbá a jelenleg kielégítő városi kapcsolatokkal nem rendelkező Rákosrendező állomás utasforgalmát a tervek szerint a Hungária körút térségében létesülő új megállóhely veszi át. A vasúti utasforgalmi helyek jobb megközelíthetősége érdekében Rákospalota-Újpest állomáson új P+R parkolókat és kerékpártárolókat hoznak létre. A vasutat keresztező szintbeni közúti átjárókat korszerűsítik, ennek hatására a közúti várakozási idők csökkenhetnek.

A Keleti pályaudvar csatlakozó budapesti vonalszakaszain a Kőbánya-felsőtől Rákos állomásig terjedő fejlesztés során a két állomás közötti pálya további két vágánnyal bővül, ami jelentősen csökkenti a kapacitáshiányt és a nagy forgalom miatti zavarérzékenységet. Kőbánya-felső állomás utasforgalmát áthelyezik az Éles sarokhoz, illeszkedve a későbbiekben kiépülő közlekedési csomóponthoz.

A korszerűsítéshez mindkét vonalszakaszra elkészült a megvalósíthatósági tanulmány és rendelkezésre állnak az engedélyezési és tendertervek, valamint Vác vasútállomás átépítésének hatósági engedélye. Jelenleg folyik a budapesti szakasz átépítéséhez szükséges létesítési engedélyek beszerzése és a tendertervek bírálata. A terveket a Budapest Konzorcium - a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., a Közlekedés Kft. és a Viteco Kft. konzorciuma - készíti. A beruházás kivitelezése a Nyugati vonalcsoporton legkorábban 2012-ben kezdődhet meg, a Keleti pályaudvar csatlakozó vonalszakaszait érintő beruházásé pedig ennek befejezését követően, legkorábban 2015-ben indulhat el.

A tervezett korszerűsítéssel a Budapest és agglomerációja között utazók számára kényelmesebbé válik a vasúti közlekedés, lényegesen csökkenhet a késések száma és időtartama - mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A vasúti infrastruktúra fejlesztésével javul a városi és elővárosi közösségi közlekedés szolgáltatásainak színvonala.

A beruházás előkészítési munkálatai más projektekkel együtt folynak, ezekre a kormány határozatí értelmében összesen mintegy bruttó 2,3 milliárd forint áll rendelkezésre, teljes mértékben hazai forrásból.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.