Körforgalom Ürömnél: őrület augusztustól

Megkapják az évek óta ígért körforgalmat a 10-es főúton autózók az ürömi elágazásnál. A jelzőlámpás csomópontot leváltó létesítményt a Strabag Általános Építő Kft. 694,6 millió forintból valósíthatja meg. Az építkezés a már amúgy is zsúfolt úton újabb terelésekkel, tehát alighanem a megszokottnál is nagyobb torlódásokkal jár majd.

Az őrület augusztusban törhet ki, és eltarthat akár a jövő év derekáig is. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ígérete szerint legalábbis a munkálatok valamikor az idei nyár utolsó hónapjában kezdődnek meg, és az új körforgalom "várhatóan" 2015 nyarára már el is készül.

Vagyis, az esztergomi vasút építésének késésén megedződött utazókra minden eddiginél keményebb megpróbáltatás várhat. Reményük legfeljebb annyi marad, hogy decemberben valóban megindul a vonatközlekedés a főváros és Pilisvörösvár között, így a 10-es főúton az év végétől valamelyest javulhat a helyzet.

Az autóval, kényszerből busszal munkába, iskolába járók mindenesetre addig hiába háborognak, helyzetükön senki emberfia nem könnyíthet. Az ürömi elágazás előtt gyakran egy órás araszolás nem lesz rövidebb. De aki eddig szótlanul tűrt, most már bírja ki. Mert megéri.

Hiszen a NIF közlése szerint a jelenleg jelzőlámpás csomópont helyén, a 10-es főút fejlesztésének első ütemében, ötágú körforgalom létesül. A fényes jövőben ez megteremti majd a kapcsolatot a Bécsi út, az Ürömi út, az új nyomvonalú 10-es főút, és "távlatban" az utóbbi M0-s autópálya felé vezető pályájával.

És, hogy ez már több puszta ígéretnél, arra bizonyíték az állami beruházó közlése: az előkészítő munkák, az építéshez szükséges területek kisajátítása hamarosan befejeződik. Az autósoknak az építkezés kezdetét követően kell majd terelésre számítaniuk.

Az ürömi körforgalom építése azonban csak az első fázisa annak a beruházás sorozatnak, amire a 10-es főúton készül a NIF. A projekt második ütemében kialakítják a főút új nyomvonalát, kiszélesítik a Kocsis Sándor utca és a Pomázi út között az Aranyvölgy utcát irányonként egy-egy forgalmi sávosra. Mi több, külön gyalogos járdát és kerékpárutat is építenek. Ha pedig ez nem lenne elég, a biztonságos közlekedést segítve, az új nyomvonal alatt kerékpáros és gyalogos aluljárót építenek az Ürömi megállóhely északi oldalán.

A beruházás során a Bécsi és Pomázi úti szintbeni vasúti átjárók megszűnnek, így téve még gördülékenyebbé a forgalmat. Amin az sem változtat érdemben, hogy az útátjárók megszűnésének idején, a közlekedőknek néhány napig meg kell majd barátkozniuk egy-egy ideiglenes tereléssel.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.