Költséges percek: vasútavatás Békésben

Vasutat avattak Gyoma és Békéscsaba között. A 38,9 milliárd forintból felújított 32,2 kilométeres szakaszon a menetidő hat-tíz perccel csökkenhet.

Az utazók számára néhány perc megtakarítást eredményező, 85 százalékban az Európai Unió kasszájából pénzelt fejlesztés a magyar vasút számára korszakos előrelépés. A Gyoma és Békéscsaba között lezárult beruházás - ami a Budapest-Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciójának része - a MÁV feloldhatja a néhol évek óta érvényben lévő, akár óránként 40-60 kilométeres sebességkorlátozásokat. A korszerűsített pályán a vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel is száguldhatnak majd. Ezt már csak az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) bevezetéséig, na meg a tekintélyes tempó elérésére képes szerelvények szolgálatba állításáig kell kiböjtölni.

A vasúti pályán mindenesetre már nem múlik. A 32,2 kilométeres vonalszakasz átépítését a Békés-2012 konzorcium határidőre befejezte. Az alkalmi cégszövetséget vezető Swietelsky Vasúttechnika Kft., illetve a Közgép és a Strabag Általános Építő Kft. triója 38,9 milliárd forintból 836 munkanap alatt végzett vállalt feladataival.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) kommunikációs vezetője az avatás alkalmából arról beszélt: a beruházás megvalósításán a kivitelezők ezer munkatársa dolgozott. És nem csak az új sínpályát építették meg. A közbeeső állomásokon, Csárdaszálláson, Mezőberényben, Muronyban biztonságos, akadálymentes aluljárókon keresztül megközelíthető magasperonok épültek. Csárdaszállás és Mezőberény felújított, míg Murony teljesen új állomásépületet kapott. Az állomáselőterek átépítésével több mint száz P+R- és 76 B+R-parkoló kialakítására nyílt lehetőség.

A Gyoma-Békéscsaba-szakasz két transzeurópai közlekedési folyosó része. Az Orient és a Rajna-Duna korridor a nyugat-európai országok, valamint Európa dél-keleti régiója, a német és a román, bolgár, görög kikötők között biztosít összeköttetést. Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára kiemelte: a korábbi és a jelenlegi fejlesztések eredményeként a vasútvonal Budapesttől Békéscsabáig teljes hosszban megújul. A Békés megye elszigeteltségét enyhítő közlekedési fejlesztések folytatódnak, a térség egyre könnyebben megközelíthetővé válik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.