Költhetne a MÁV. Fejlesztésre 250 milliárd
Átépítenék például a Kelenföld−Százhalombatta, a Budapest-Nyugati pályaudvar−Rákospalota−Újpest szakaszokat, sőt utóbbi esetben Vácig újulna meg a pálya. Fejlesztenék a Kőbánya−Kispest−Cegléd közötti, illetve átépítenék a Szolnok−Szajol közötti szakaszt, és innentől a Püspökladányig tartó részen kiépítenék a biztonságosabb közlekedést elősegítő úgynevezett vonatbefolyásoló rendszert (ETCS) is − ennek költsége 12 milliárd forint lenne - írja a Napi Gazdaság. (Idővel több mint 10 milliárd forintból − 50 százalékos támogatási arány mellett − a Talent és Flirt vonatokat, valamint a Traxx mozdonyokat is ellátnák az említett berendezésekkel.)
Az előbbi hálózatfejlesztéssel kapcsolatos pályázatok az előkészítés fázisában vannak, ahogyan a Nyugati pályaudvar és a váci állomás átépítésének terve is. Az előbbi 34 milliárd forintba, az utóbbi 16 milliárd forintba kerülne. Ahogyan a többi beruházásnál, itt is százszázalékos uniós támogatási aránnyal számol a kormány. Szintén több milliárd forintot költenének a budapesti elővárosi vonalak mentén a P+R parkolók kialakítására.
Az esetenként több tíz milliárd forintos fejlesztések 2015-ig valósulnának meg, ezeknél azonban előrehaladottabb állapotban vannak a kisebb értékű, néhány száz milliós projektek. A vasúthálózat-fejlesztések jórészt a budapesti elővárosi közlekedési koncepció keretében valósulnának meg, de a kabinet még az idén benyújtaná a kecskeméti és a miskolci elővárosi közlekedési rendszerek fejlesztésével kapcsolatos pályázatokat is.
A tervek szerint − részben szintén uniós forrásból − a jövő év végéig újítják fel a siófoki és a fonyódi állomásokat, az utastájékoztatási beruházást is magában foglaló projekt csaknem 770 millió forintba kerül.