Kivonul Európából a Chevrolet
Globálisan ma is sikeres, a nyugat- és kelet-európai piacokon viszont rosszul szerepel a Chevrolet márka, melynek anyacége a kivonulásról döntött, a folyamat 2015. végén fejeződik be. A General Motors mai közleménye szerint továbbra is értékesítenek autókat Oroszországban és a FÁK államok piacain, annak ellenére, hogy azokban sem alakultak kedvezően eladásaik.
Miközben az EU és EFTA országokban az ACEA adatai szerint éves szinten 9,1 százalékkal esett a forgalom, az idén eladott 161 ezer Chevrolet 17,4 százalékos zuhanást jelent. Az oroszországi 158 ezer darab 18 százalékos mínuszt hozott idén, de ott még lát lehetőséget növekedésre a márka vezetése. Steve Girsky, a General Motors alelnöke bejelentette, hogy a továbbiakban Európában az Opel és Vauxhall, valamint a prémium Caddillac márkára koncentrálnak és piacon marad a Corvette valamint Camaro sportkocsi is.
Az Opel révén továbbra is jelen lesz a régióban a General Motors, ezért a Chevrolet márka garanciális és egyéb szervizelést, valamint alkatrészellátását ezeken keresztül biztosítják majd. Az autótulajdonosoknak nincs okuk az aggodalomra, ígérte Thomas Sedran, a márka európai igazgatója.Ezt megerősítette lapunknak Kaszás Zoltán szóvivő, aki elmondta, hogy a magyarországi márkakereskedők 2006-ban 8,5 ezer, tavaly már csak ezernél kevesebb, idén 11 hónap alatt 627 Chevroletet értékesítettek, ezért a szalonok száma 32-ről 22-re csökkent, túlélésükre az ad esélyt, hogy valamennyiük más márkák modelljeit is forgalmazza.
Chevrolet márkájú autókból 38 ezer szerepel a KSH nyilvántartásban, ezek átlagkora 6,5 év. A korábban Daewoo jelvénnyel forgalmazott változatokból 68 ezer fut a magyar utakon, ezek átlagkora 13 év.
Globálisan kelendő márka
Rekordnak számító 2,46 millió Chevrolet kelt el világszerte 2013 első hat hónapjában, ez 2,2 százalékos növekedés egy év alatt. Az új termékeknek – Onix kisautó Brazíliában, Impala limuzin az Egyesült Államokban és Colorado közepes méretű pickup Délkelet-Ázsiában – megszakítás nélkül 11 negyedévben nőtt az értékesítés. A General Motors Co. értékesítése 2013 első felében több mint 4,85 millió jármű volt, ami közel 4 százalékos növekedés 2012 azonos időszakához képest. Az Egyesült Államokban is újabb vásárlókat hódít meg a kiskocsi-választék: a Sonic (Aveo), a Spark, a Cruze és a Volt értékesítése 25 százalékkal nőtt 2013 első felében. A Chevrolet kínai értékesítése 6,1 százalékos növekedéssel meghaladta a 321 ezret, ami a Sail, a Cruze, a Malibu és a Captiva jó szereplésének köszönhető.