Kiszáll a bébitápüzletből a Pfizer
11,9 milliárd dollárért értékesítheti a Pfizer bébiételgyártó üzletágát, amelyet végül a Nestlé vásárol meg. Az amerikai gyógyszergyártó ma jelentheti be a döntést az üzletág eladásáról, amelyre a Danone is ajánlatot tett – számol be a Portfolio.hu.
Az akvizíció segítségével a Nestlé újra lendületet kaphat Kínában, hol 2005 óta folyamatosan piaci részesedést veszített. A Pfizer a bébiételek piacán 7%-os részesedéssel rendelkezett a kínai piacon. Kína hatalmas piacot jelent a bébiételeknek, az Euromonitor International adatai szerint 2011-ben közel 31 milliárd dollárt ért el ez a piac, amelyben 23%-pos részesedése volt Kínának.
Ez a Pfizer legnagyobb eszközértékesítése 2006 óta, amikor a Johnson & Johnson számára értékesített üzletágakat a gyógyszergyártó. A Pfizer tavaly nyáron közölte, hogy két üzletága, az állatgyógyászati és a bébiétel-divízió leválasztását vagy értékesítését fontolgatja, amelynek értéke elérheti a 22 milliárd dollárt elemzői becslések szerint. A társaság az összegből saját részvényeket vásárolna vissza, illetve új készítmények fejlesztésére fordítaná.