Kis Fiatba ültetik Amerikát
A csődvédelemből kievickélt michigani Chrysler, amelynek a Fiat a 20 százalékos tulajdonosa, 2012-től visszahozza az amerikai piacra az Alfa Romeo sportautót, amelyet a 90-es évek közepe, a 164-es modell óta nem forgalmaznak az óceán ezen az oldalán. Sőt a Fiat Nuova 500-ast is be kívánják vezetni itt 2011-től, és Mexikóban gyártják majd.
A torinóiak tőkével egyáltalán nem járulnak hozzá a Chrysler fellendítéséhez, de technológiával annál inkább: jelenleg egy közös fejlesztésű, középkategóriás szedánon is dolgoznak az amerikai mérnökökkel. Az egész stratégia fókuszában az áll, hogy a Chryslert, amelynek piaci részesedése az elmúlt egy évben is tovább, immár 10 százalék alá csökkent, a benzinfalók, így a SUV-k, az utcai terepjárók vitték a tönk szélére. A Jeep Commander gyártását például már már az idén leállítják, és jövőre készül el a Dodge Viper és Dakota, valamint a Chrysler Sebring utolsó példánya. 2012-től nem fogják gyártani a Jeep Compass és Patrioit, továbbá a Dodge Caliber és Avenger modelleket.
A két vállalat állítólag egy sor olyan, Fiat-technikán alapuló modell fejlesztésén dolgozik, amelyeket az amerikai piac igényei szerint alakítanak ki. Köztük van egy középméretű Chrysler szedán, amelyet 2012 terveznek forgalomba hozni.
Nem valószínű, hogy a következő években jelentős számú Fiat-modellt importálnak Amerikába, mivel a külföldi gyártmányú kocsikat át kellene alakítani az amerikai biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak megfelelően, ami meglehetősen drága folyamat. Az európai autók behozatalát a kedvezőtlen devizaárfolyamok is nehezítik.
A Chrysler piaci részesedése szeptemberben 8 százalékra zsugorodott az egy évvel korábbi 11 százalékról. Elemzők szerint a Chrysler-modellek iránti kereslet további csökkenése várható, mivel az amerikaiak érdeklődése a kisebb, takarékosabb autók felé fordult, a Chrysler kínálatában pedig leginkább kisteherautók és városi terepjárók szerepelnek