Kirobbanó formában a Lenovo

A világ legnagyobb személyiszámítógép-gyártója, a kínai Lenovo 36 százalékkal növelte nyereségét a legutóbbi negyedévben, fityiszt mutatva siránkozó riválisainak.

A Lenovo, amely az amerikai IBM személyiszámítógép-üzletágának megvásárlásával vált világszerte ismert piaci szereplővé, ismét nagyot alkotott: a szeptemberrel zárult üzleti negyedévében nyereségét 36 százalékkal 220 millió dollárra növelte, ami különösen figyelemre méltó annak tükrében, hogy forgalmát „csak” 13 százalékkal, 9,8 milliárd dollárra tudta bővíteni.

Ebben azonban nemcsak a PC-üzletágnak, hanem az okostelefon-gyártásnak, az újgenerációs táblagépek és más, internetelérésre képes eszközök piacradobásának is komoly szerepe van. A befektetők díjazták is a kimagasló eredményt, a Lenovo részvényei a hongkongi tőzsdei kereskedésben 1,8 százalékkal erősödtek a jó hírek hallatán. Az immár másfél éve folyamatosan hanyatló PC-piacon a Lenovo 17,7 százalékos részesedést szerzett, megelőzve a  a Hewlett-Packardot, a stratégiaváltás előtt álló Dellt és a vezetését most menesztő tajvani Acert.

Az igazsághoz tartozik, hogy a Lenovo készülékei a hatalmas kínai piacon a legkelendőbbek, azaz hazai pályán kiemelkedően jól teljesít az óriáscég. De Amerikában is erős hídfőállásokat építettek ki, a nyáron például az extra hosszú, 18 órás üzemidővel rendelkező androidos táblagépükkel robbantottak a piacon. A napokban a lapok címoldalára került a cég azzal is, hogy neve felmerült a BlackBerry okostelefont gyártó, és öles léptekkel a csőd felé lépkedő kanadai Research In Motion cég potenciális stratégiai partnereként.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.