Kirobbanó erőben az energiaital piac

Értékben 15 százalékkal, mennyiségben 25 százalékkal több energiaital fogyott Magyarországon az év elején. A saját márkás termékeket viszont egyre kevésbé vásárolják.

Mintegy 15 százalékkal, több mint 14 milliárd forintra nőtt az energiaitalok kiskereskedelmi eladása a 2009. február-2010. januári időszakban, az előző év hasonló időszakához képest - közölte a Nielsen piackutató vállalat.

Az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért energiaital forgalom 25 százalékkal növekedett; így már több mint 240 ezer hektolitert adtak el a boltokban egy év alatt.

Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly decemberi és idén januári időszakban 636 forint volt, ez pedig 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban.

A kereskedelmi saját márkák piaci részesedése csökkent, szemben az általános trendekkel - jegyzik meg. A kereskedelmi láncok saját márkái mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából 2009. december-2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalék volt a piaci részesedésük.

Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása az energiaital forgalom terén. Tovább nőtt a hagyományos kis boltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent.

A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékkal bővült egyik évről a másikra, így a sportitalok kiskereskedelmi forgalma meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.