Kínos kudarc a Nemzeti Mobilfizetés első akciója

Online sajtótájékoztatót ígért a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., ehelyett az újságírók csak egy háromperces YouTube videót és egy működésképtelen chat-et kaptak.

Kínos fiaskóval indult a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Az állami cég, amelyet a közszolgáltatások mobil fizetésének lebonyolítására hoztak létre az erről szóló törvény alapján (s amelynek az eredeti tervek és törvényi rendelkezés szerint idén januárban már meg kellett volna kezdenie a szolgáltatást), online sajtótájékoztatóval kívánt bemutatkozni a nyilvánosság előtt. A virtuális tájékoztatóra tegnapig kellett regisztrálniuk az újságíróknak.

A ma 11 órára meghirdetett esemény el is maradt, meg nem is. Több mint 15 perces késéssel indult el az a YouTube videó, amelyen Börzsei Tibor vezérigazgató arról beszélt: egyszerűbb szolgáltatásokat kínálnak, és nyár végén indulnak a mobil parkolás és az autópálya-matrica vásárlás lehetővé tételével. Hogy a szolgáltatás olcsóbb is legyen, mint a jelenleg használt rendszerek, azt csak középtávú célként említette. A cég szolgáltatás-fejlesztési vezetője elmondta: szeretnék, ha a külföldi számokról is működne a rendszer.

Ez utóbbi valóban újdonság lenne, de hogy a cég milyen újításokat hoz majd be a piacra, amelyen egyébként monopóliumot élvez, azt nem tudtuk meg, ugyanis a kérdésfeltétel technikailag nem működött. A kérdés-válasz részt ugyanis egy - a jelek szerint - egyszerű chat programmal kívánta lebonyolítani a cég. Az ügyetlenül felállított rendszer nem működött, a beírások nem jelentek meg, és a frissítéssel is problémák voltak. Egyetlen beírt kérdésre sem érkezett válasz, lapunk munkatársa csak a saját beírásait látta, de sokszor még azokat sem. 

Végül, a kezdés után 37 perccel a következő üzenet jelent meg a képernyőn: Tisztelt Újságírók és Szerkesztők! A film megtekintését követően kérdéseiket várjuk a sajto@nemzetimobilfizetes.hu címre, amit azonnal megválaszolunk. A kis kellemetlenség miatt szíves elnézésüket kérjük! Reméljük, a szolgáltatások élesben ennél flottabbul működnek majd, vagy ha mégsem, az ügyfeleket ért kellemetlenség megítéléséhez másként viszonyul majd az állami cég.

Időközben a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. válaszolt írásban feltett kérdéseinkre. A rendszer szeptember harmincadikán indul majd, elindulásától biztosítja a parkolás és az autópálya-használat mobilfizetését, igazodva a közszolgáltatások ellátásával szembeni kritériumokhoz, az ország egész területén, minden fizető parkolási övezetben egységes platformon keresztül. Ez azt jelenti, hogy tulajdonképpen bárki, aki mobillal szeretne parkolni vagy autópálya-használati díjat fizetni, a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer elindulásának pillanatától egyetlen felhasználói kaput kell használnia.

A következő fejlesztési fázisban, 2014-2017 között a többi közlekedési közszolgáltatás, tehát a városi, helyközi és vasúti közösségi közlekedés szolgáltatásai is elérhetőek lesznek a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül. – Ezzel Magyarországon egy intelligens és példaértékű modellt valósítunk meg, amely valóban a közlekedők érdekeit szolgálja azzal, hogy megkönnyíti mindennapjaikat – válaszolta írásban feltett kérdésünkre a vezérigazgató.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy jövőre bármilyen tömegközlekedési eszközre lehet váltani jegyet mobillal, sorban állás nélkül. Ugyanakkor, idén új szolgáltatást még nem vezetnek be. A jelenlegi mobilfizetéssel foglalkozó rendszerek a cég tájékoztatása szerint nem szűnnek meg, hanem viszonteladóként működhetnek tovább – feltéve, hogy ez is megéri nekik.

Az állami rendszer ugyanakkor nem lesz olcsóbb a felhasználóknak, legalábbis egyelőre. A vezérigazgató is csak távlatokban tartja lehetségesnek a mobil fizetésért fizetendő díjak csökkenését. Ami nem is csoda, hiszen a cég a hírek szerint új rendszereket fejleszt, amelyek költségét ki kell termelni. – Abban bízunk, hogy olyan fejlesztéseket tudunk végrehajtani, amelyek növelik az ügyfelek és a tranzakciók számát, így csökkenthetőek lesznek az árak. Ez azonban valóban távlati cél, jelenleg az a fontos, hogy ne növekedjenek költségek – írják.

A cég a közbeszerzési eljárások előtt áll, így egyelőre nem tudtak megválaszolni azt a kérdésünket, mennyit fordítanak idén fejlesztésekre, s azt sem, mekkora működési költséggel dolgoznak, hiszen az üzleti tervük is csak véglegesítés előtt áll. Az állami cég jelenleg tíz munkatársat foglalkoztat. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.