Fidesz-alapító került a MÁV élére

A Fidesz alapító tagját nevezte ki a MÁV élére Hónig Péter szakminiszter. Andrási Miklós A MÁV átalakításához miniszteri biztost is kap maga mellé Antali Károly személyében.

A Népszabadság információinak megfelelően Hónig Péter közlekedési miniszter Andrási Miklóst, a Grid Zrt. igazgatóját  nevezte ki a MÁV Zrt. igazgatósága elnökének, későbbiekben  elnök-vezérigazgatójának, Antali Károly kabinetfőnököt pedig a közösségi közlekedés átalakításának stratégiájáért felelős miniszteri biztosnak.

Hónig Péter közlekedési miniszter (k) bemutatja Andrási Miklóst, a MÁV új elnökét (j)
Budapest, 2009. július 1. Hónig Péter közlekedési miniszter (k) sajtótájékoztatón bemutatja Andrási Miklóst, a Grid Zrt. igazgatóját (j), akit a MÁV Zrt. igazgatósága elnökének, késobbiekben elnök-vezérigazgatójának nevezett ki. A miniszter Antali Károly kabinetfonököt pedig a közösségi közlekedés átalakításának stratégiájáért felelos miniszteri biztosnak nevezte ki. Balra, Heinczinger István, a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) vezérigazgatója. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Hónig Péter szerdán újságíróknak elmondta: nincs arról szó, hogy Heinczinger István, a jelenlegi vezérigazgató elveszítette volna a bizalmat. Az adófizetőknek évente 280 milliárdba kerül a MÁV fenntartása, ebből szeretne az állam jövőre 40 milliárdot lefaragni.

A miniszter kitért arra, hogy a közösségi közlekedést,  elsősorban a MÁV-ot át kell alakítani. Jelenleg a közösségi  közlekedés - a MÁV és a Volán - állami finanszírozása 280 milliárd  forintba kerül évente, és az IMF-fel kötött megállapodás alapján  2010-ben 40 milliárd forintot kell ebből megtakarítani.

Hónig Péter közölte: a közösségi közlekedés átalakításával a cél a MÁV-csoport finanszírozhatóságának megteremtése, az állami pénzből finanszírozott Volán és vasúti közlekedés párhuzamosságának  megszüntetése, a közösségi közlekedés társadalmi elismertségének visszaszerzése, a bizalom megteremtése, a piaci szemlélet kialakítása.Fidesz-alapító a MÁV élén

A 46 éves közgazdász Andrási Miklós a Fidesz alapító tagja, a vasúttal eddig legfeljebb utasként lehetett dolga. Pályafutását a Pricewaterhouse-nál kezdte, majd több brókercéget is irányított. Karrierje a Fidesz-kormány alatt ívelt még feljebb: az ÁPV Rt., a Szerencsejáték Rt. és az MVM vezérigazgató-helyettesi posztját is betöltötte, ezenfelül beválasztották a Mol igazgatóságába. Andrási 2003 óta saját vállalkozását irányítja: résztulajdonosa a Budán, a Feneketlen-tónál működő Park Teniszklubnak - továbbá a Magyar Bridzs Szövetség alelnöke.

A bennfentesek szerint a kiválasztásnál fontos szempont volt, hogy tapasztalatait a kormányoldalon éppúgy elismerik, mint a parlamenti ellenzék padsoraiban. A MÁV új elnök-vezérigazgatójára olyan feladatok várnak ugyanis, amelyeket a legnagyobb ellenzéki párt és a VDSZSZ folyamatosan bírál, a mamutvállalat átformálása viszont átnyúlik a következő kormányzati ciklusra. Jelenleg a legfontosabb feladat a MÁV-csoportot irányító MÁV Zrt. szétszedése, illetve a hagyatékán működő cégek irányítása lesz. A megalakuló MÁV Vagyonhasznosító Zrt.-nél például az állami vasút nagy értékű ingatlanjainak hasznosítását, illetve egyes vállalkozásainak értékesítését felügyeli majd. Andrásinak ezenfelül megoldást kell találnia a vasúti személyszállítás költségeinek lefaragására, szolgáltatásainak racionalizálására és színvonalasabbá tételére is.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.