Kínaiak szállnak be a Peugeot-ba és a Citroënbe?
PSA Dongfeng 1A PSA szóvivője hivatalosan annyit mondott, hogy egyelőre folynak a tárgyalások a Dongfeng Motorsszal, hogy egy új, ipari és kereskedelmi szempontból is mélyebb kapcsolatot alakítsanak ki, de azt nem erősítették meg, hogy ebben döntés is született – számolt be az A5.hu.
A PSA részvényeit jelenleg 4,4 milliárd euróra értékelik.
A kínai média közben arról számolt be, hogy a Dongfeng kész 30 százalékos részesedést vásárolni a PSA csoportban, amivel a legnagyobb részvényessé válik. Ezért nagyságrendileg 1,2 milliárd eurót fizetnének a kínaiak, ami kihúzhatná a csávából az évek óta pénzügyi gondokkal küszködő PSA-t, másrészről az Európán kívüli terjeszkedését is elősegítené.
A PSA eddig több mint 11 ezer munkahely megszüntetésével és egy Párizs melletti gyár bezárásával volt kénytelen csökkenteni a költségeit, de a Dongfeng és PSA együttműködésével ez a tendencia megállítható lenne.
A PSA pénzügyi gondjai már tavaly is jól látszottak, amikor a teljes pénzügyi évet lefedve közel 4,8 milliárd eurós veszteséget volt kénytelen elszámolni, miközben az autóipari bevételek 10 százalékkal csökkentek.