Kínai gazdagok tartják el a világ luxusiparát

A kínaiak két százaléka vásárolja fel a világ luxustermékeinek a harmadát. Huszonhétmillióan vannak, akik a legdrágább márkákat veszik.

A kínai társadalom mindössze két százalékát teszik ki a tehetősek, ugyanakkor ők vásárolják fel a világ luxustermékeinek csaknem egyharmadát - írja a Money Weekly sanghaji pénzügyi és gazdasági magazin, emlékeztetve az óriási jövedelmi különbségekre.

Az 1,3 milliárdos kínai társadalomban 27 millió fő tartozik a felső-középosztály tagjai közé, ők a vagyonosok és a szupergazdagok. Ez a szűknek nevezhető réteg engedheti meg magának, hogy luxustermékeket vásároljon az országon belül és az országhatárokon kívül. Ők a nagy nemzetközi luxusmárkák kiemelt célcsoportját alkotják, a világon értékesített luxustermékek egyharmadát ők vásárolják fel. Például, Kínában már egy éve több Rolls Royce-t adnak el, mint az USA-ban. 

A Bain & Co. nemzetközi tanácsadó cég 2012 decemberében jelentette, hogy a kelet-ázsiai ország megelőzte az Egyesült Államokat a luxusvásárlások arányát illetően. Akkor Kína 25, az Egyesült Államok 20 százalékát adta a luxustermékek globális piacának. 

A statisztikák jól mutatják a leggazdagabbak és a legszegényebbek közti társadalmi különbségeket is. A Gazdasági Reform Kínai Társasága (CSER) nevet viselő kutatóintézet szeptember végi tanulmánya szerint a kínai lakosság leggazdagabb 10 százalékában átlagosan 21-szter annyit keresnek, mint a legkisebb jövedelműek. 

A tehetős lakosság aránya a következő években emelkedik majd. Ez az arány előbbit illetően 30 százalék körébe emelkedett 2013 első féléve során - írta az AT Kearney tanácsadó cég. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.