Kínai gazdagok tartják el a világ luxusiparát
A kínai társadalom mindössze két százalékát teszik ki a tehetősek, ugyanakkor ők vásárolják fel a világ luxustermékeinek csaknem egyharmadát - írja a Money Weekly sanghaji pénzügyi és gazdasági magazin, emlékeztetve az óriási jövedelmi különbségekre.
Az 1,3 milliárdos kínai társadalomban 27 millió fő tartozik a felső-középosztály tagjai közé, ők a vagyonosok és a szupergazdagok. Ez a szűknek nevezhető réteg engedheti meg magának, hogy luxustermékeket vásároljon az országon belül és az országhatárokon kívül. Ők a nagy nemzetközi luxusmárkák kiemelt célcsoportját alkotják, a világon értékesített luxustermékek egyharmadát ők vásárolják fel. Például, Kínában már egy éve több Rolls Royce-t adnak el, mint az USA-ban.
A Bain & Co. nemzetközi tanácsadó cég 2012 decemberében jelentette, hogy a kelet-ázsiai ország megelőzte az Egyesült Államokat a luxusvásárlások arányát illetően. Akkor Kína 25, az Egyesült Államok 20 százalékát adta a luxustermékek globális piacának.
A statisztikák jól mutatják a leggazdagabbak és a legszegényebbek közti társadalmi különbségeket is. A Gazdasági Reform Kínai Társasága (CSER) nevet viselő kutatóintézet szeptember végi tanulmánya szerint a kínai lakosság leggazdagabb 10 százalékában átlagosan 21-szter annyit keresnek, mint a legkisebb jövedelműek.
A tehetős lakosság aránya a következő években emelkedik majd. Ez az arány előbbit illetően 30 százalék körébe emelkedett 2013 első féléve során - írta az AT Kearney tanácsadó cég.