Kínában már az Apple Store-t is másolják

Kínában nem pusztán az Apple termékeit koppintják, de a kereskedelmi stratégiáját is. A koppintott Apple Store-ban mellesleg eredeti termékeket árulnak.

Alighanem maguk az Apple vezetői is meglepődtek, amikor meglátták annak a kínai üzletnek a képeit, ahol egyébként eredeti Apple termékeket árulnak.Azt ugyanis már megszokhatták, hogy vicces és kevéssé ócska termékhamisítványokkal árasztják el a piacot, arra azonban eddig nem volt példa, hogy megalkossanak egy olyan boltot, amely megszólalásig hasonlít egy hivatalos Apple Store-ra, csak éppen az egészet a cég támogatása (s amennyiben ez bármit is számít, az engedélye) nélkül hozzák tető alá.

A pedestrian uses his cell phone as he walks past a fake Apple store in Kunming, Yunnan province July 21, 2011. Chinese counterfeiters have had a field day pumping out knockoffs of Apple Inc's best-selling iPhones and iPads, but one appears to have g
A pedestrian uses his cell phone as he walks past a fake Apple store in Kunming, Yunnan province July 21, 2011. Chinese counterfeiters have had a field day pumping out knockoffs of Apple Inc's best-selling iPhones and iPads, but one appears to have gone a step further -- a near flawless fake Apple Store that even employees believe is the real deal. Complete with the white Apple logo, wooden tables and cheery staff claiming they work for the iPhone maker, the store looks every bit like Apple Stores found all over the world, according to a 27-year-old American blogger living in the city, who stumbled upon the store and goes by the name "BirdAbroad". To match Reuters Life! CHINA-APPLE/FAKE Picture taken July 21, 2011. REUTERS/China Daily (CHINA - Tags: SCI TECH BUSINESS ODDLY SOCIETY) CHINA OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN CHINA

No, meg, mint pár képen látszik is, a store szót nem sikerült helyesen leírni, helyette a stoer kifejezés világít a cégéren. Minden más stimmel: a bútorok, a bolt koncepciója, de még az alkalmazottak ruhája is megszólalásig hasonlít egy hivatalosra, úgy, hogy akár még San Francisco-ban is járhatnánk.

A cupertinói cég nem mellesleg 3,8 milliárd dollár bevételre tett szert Kínában a legutolsó negyedévben (a teljes forgalom 28 milliárdos volt) vagyis a teljes forgalom 13 százalékát adja ez az aprónak éppen nem nevezhető piac. Ráadásul, egy év alatt a kínai eladások a hatszorosára nőttek.

Kereskedelmi szempontból sem kevéssé érdekes piac Kína. Több nagyvárosban vannak "nem hivatalos" Apple Store-ok, Xian-ban például az Apple logót nem akarták kirakni a magán-kereskedés bejáratához, ezért azt lecserélték egy zöldalmára.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.