Drogerie Markt néven üzlet nyílt egy északkelet-kínai város bevásárlóközpontjában. A bolt arculata teljesen megegyezik a német drogérialáncéval, csakhogy a dm-nek nincsenek üzletei az ázsiai országban.
Egy az egyben lekoppintották a kínaiak a dm-et
A shenjangi üzlet bejárata fölött ott virít a Magyarországon is jól ismert logó és a szlogen. Mint a német Bild emlékeztet rá, sok kínai ismeri és szereti a német kiskereskedelmi láncot, a turisták és a kereskedők előszeretettel viszik is ki Kínába a dm saját tejporát, bébiételeit, mivel az utóbbi évek gyermektápszer botrányai után erősen megingott a bizalom a hazai termékekben.
Erich Harsch dm-főnök kijelentette, hogy továbbra sem működtetnek üzleteket Kínában és jogi útra fogják terelni az ügyet.
Kínában a termékhamisítást és a szellemi tulajdonnal való visszaélést nagyüzemben és nyilvánosan űzik. Legutóbb augusztus végén robbant ki egy jelentősebb botrány, amikor kiderült, hogy egy sencseni pénzintézet a jól ismert amerikai befektetési bank, a Goldman Sachs nevét és logóját használja jogalap nélkül.