Kína lesz a világ legnagyobb autópiaca

Kína az idén megelőzheti az Egyesült Államokat, és elnyerheti a világ legnagyobb autópiaca címet. A kormány azzal számol, hogy 12 millió autót sikerül értékesíteni, míg az USA-ban 10 millió autó eladására számítanak.


– A kínai autópiac olyan fellendülésben van, egyes szegmensekben 30 százalékos növekedési ütemmel, amire még a legjobb években sem volt példa – jelentette ki Winfried Vahland, a Volkswagen kínai igazgatója.

Piackutatók számításai szerint a jövedelmek emelkedésével  párhuzamosan 2012-re évi 16 millióra emelkedik a gépkocsi eladások száma
People are reflected in the window of a BMW car dealer shop in downtown Shanghai August 20, 2009. China's car market is the world's largest with growth opportunities that are dazzling. About 10 million vehicles will be bought in China this year, a 500 percent increase from 2000. Yet despite the opportunities, foreign automakers face an uphill battle marketing cars in an intensely competitive and fickle market. Picture taken August 20, 2009. To match feature CHINA-AUTOS/MARKETING REUTERS/Nir Elias (CHINA TRANSPORT BUSINESS SOCIETY)

A Volkswagen mindhárom márkája, a Volkswagen, az Audi és a Skoda értékesítési rekordot ért el Kínában. – Mindenünket kiárusítottuk, jelenleg termelési kapacitásunk bővítésén dolgozunk – mondta Vahland, aki az idén magas, kétszámjegyű növekedési ütemre számít a Volkswagennél.

Kína a német és amerikai roncsprémium-modellel szemben az 1,6 liter térfogat alatti autókra kivetett forgalmi adó felére, öt százalékra történő csökkentésével ösztönzi az eladásokat. A kompakt autók értékesítése az első félévben 45 százalékkal emelkedett. Különösen az ország elmaradottabb nyugati területein - ahol még bőven van lehetőség felzárkózásra - tapasztalható a kereslet ugrásszerű növekedése. A kormány azzal számol, hogy az idén 12 millió autót sikerül értékesíteni, 28 százalékkal többet mint tavaly. Az Egyesült  Államokban 10 millió autó eladására számítanak.

A Mercedes számára is virágzik az üzlet Kínában, holott a nagy limuzinok nem részesülnek kedvezményekben. A Mercedes az idei első  hét hónapban 49 százalékkal növelte eladásait, és szintén gyártási kapacitásának bővítését tervezi. Kína mára a Mercedes ötödik  egnagyobb piacává lépett elő, holott 2007-ben még a 14 helyen állt. A Volkswagen kínai igazgatója szerint a kínai autópiac 2010-ben  is bővülni fog, de az ideinél jóval szerényebb mértékben.

Kínában jelenleg  ezer lakosra 34 autó jut, szemben a németországi 575-tel. Piackutatók számításai szerint a jövedelmek emelkedésével  párhuzamosan 2012-re évi 16 millióra emelkedik a gépkocsi eladások száma.

Szerdai hír az is, hogy a kínai Geely Automotive autógyár anyavállalata vételi ajánlatot tervez tenni a Ford svéd leányvállalatára, a Volvo Car autógyárra. – Amennyiben a Volvo értékesítésre kerül és a Ford nemzetközi tendert hirdet, anyavállalatunk részt fog venni rajta –  be a Geely Automotive igazgatója, Gui Shengyue. A Fordnál a szanálási program keretében merült fel a Volvo értékesítésének lehetősége.

Az autógyár többségi tulajdon átvételében érdekelt, és egy állami támogatással rendelkező befektető részvételével teszi meg majd ajánlatát. Az igazgató értesülése szerint a Ford egy hónapon belül dönt a Volvo értékesítéséről.

A Geely autógyárat eddig olcsó modelljeiről ismerték. A Volvo átvétele komoly profilváltozást jelentene a cég számára és egyben  birtokába kerülne a Volvo gyártási technológiája is.

A kínai autógyárak sorozatos kísérleteket tesznek külföldi autógyárak felvásárlására, eddig azonban egyedül a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery járt sikerrel, amely megszerezte a General Motorstól a Hummer modellt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.