Kifogyott a Pepsi jutalomlabdából, negyvenmilliós versenybírságot kapott

Negyvenmillió forintos versenybírságot kapott a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.a „Pepsi Funball" akciója azért, mert a cég nem tudta mindenkinek biztosítani a megígért labdát.

A Pepsi-termékeket gyártó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. a kommunikációs kampányában világító Pepsi Funball labdákat ígért a játékosoknak, mint biztos ajándékot, ám a résztvevők 2014. augusztustól csak korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem kaptak labdát.  

A cég a reklámjai mellett csillagozva jelezte, hogy mindez csak a készlet erejéig érvényes. Azonban a GVH szerint ez ellentmondott annak, hogy a főhirdetésben garantált ajándékként hirdette a labdát.

A GVH döntése szerint így a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A játék megszervezéséért és lebonyolításáért az ADAMSKY Kft. felelt, a GVH azonban nem állapította meg e cég jogi felelősségét a promóció jogsértő reklámjaival összefüggésben.

A versenyhatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a társaságok megjelentették az „elfogyott a labda" felhívást az egyes reklámokban, és leállítottak a funballos labdás reklámokat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.