Kiesett a pikszisből a Toyota

Hiába ment Kínába bocsánatot kérni a vásárlóktól a visszahívások miatti kellemetlenségekért Aiko Toyoda, a japán autógyártó elnökének gesztusát úgy látszik, nem értékelte a piac. A Toyota kiesett a tíz legkeresettebb márkát tartalmazó elitklubból.

 A Toyota februárban lekerült a legkeresettebb autók 10-es listájáról Kínában - közölte a kínai személyautók szövetségének tájékoztatása alapján kedden a China Daily című napilap.A legnagyobb japán autógyár kínai vegyesvállalata, a FAW Toyota most első ízben nem került be a 10 legtöbb eladást felmutatók közé, miközben a cég maga arról számolt be, hogy februárban 45 ezer 400-as darabszámmal, 30 százalékkal növelte eladásait a tavalyi év azonos időszakához képest

Az első zuhanást januárban volt kénytelen megélni a cég, amikor 72 ezer darabot adtak el. Ez a múlt év decemberéhez viszonyítva 16,3 százalékos csökkenést jelentett. A kínai vásárlók bizalmát megrendítették a visszahívások - erre utal a Sina.com weblapon végzett közvélemény-kutatás is, amely szerint az online válaszadók 73,6 százaléka nem venne Toyotát, vagy Hondát és csak 16,4 százalékuk részesítene továbbra is előnyben japán gépkocsit. A felmérésben március 1-8 között 258 ezren vettek részt, de a válaszadók életkorára vonatkozóan nem közöltek információt.

A Toyota összesen 75.552 RAV4 típusú szabadidő-autót kényszerült visszahívni. Akio Toyoda a Toyota Motor Corp. elnöke március első napjaiban Pekingben járt és nyilvánosan is bocsánatot kért, amiért visszahívásaival "kellemetlenséget és aggodalmat okozott a fogyasztóknak". Akkori tájékoztatóján azt mondta: Kínában 13 százalékkal kívánják növelni eladásaikat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.