Kiárusítás a Chryslernél
Mint ismert, a Chryslert a csődtől az amerikai kormány 4 milliárd dolláros gyorshitele mentette meg az év végén, ám a pénzt nem adták ingyen: Washington a harmadik legnagyobb detroiti gyártót stratégiai „túlélési" terv készítésére kötelezte, s ennek fényében dönt tavasszal az esetleges újabb hitelek folyósításáról.
A Chrysler, a Renault és a Nissan - utóbbiban 44 százalékos irányító többsége van a franciáknak - már régóta tárgyal a Jeep márka átvételéről. A legendás márka ezzel gyakorlatilag visszatérne a franciákhoz, akik 1987-ben adták el az AMC autógyártót a Chryslernek, benne a Jeeppel.
A kanadai Magna autóalkatrész-gyártó a Chrysler belvederei összeszerelő üzemére tartana igényt azzal a kikötéssel, hogy ott bérmunkában folytathatja az autógyártást. A Magna már 2007-ben is érdeklődött a Chrysler iránt, de a Daimler akkor nem neki, hanem a Cerberus befektetői csoportnak adta el a részvényeket 7,4 milliárd dollárért.
Egy másik ügylet keretében a Chrysler a kínai Chery és Guangzhou autógyártókkal tárgyal a „gengszterautó", a PT Cruiser márkának és gyártósorának eladásáról. A vevőjelöltek háza tájáról sem érkeznek egyébként túlságosan bíztató hírek. A Renault éppen a romániai Daciától készül elküldeni 4 ezer embert, s a Le Figaro értesülései szerint 4 milliárd dollár értékű kötvénykibocsátást tervez.