Kiakadtak a magyar H&M vásárlók

A médiában jelentek meg a napokban azok a hírek, miszerint a H&M rövid ideig rendkívül olcsón, 90-190 forintos áron hirdette termékeit és a vásárlók kapva kaptak ezen az alkalmon – írja hétfői közleményében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). Több bejegyzés szólt arról a közösségi oldalakon, hogy volt, akinek az árut ki is szállították, de volt, aki csak várt és a korábban visszaigazolt megrendelése törléséről kapott csak értesítést. Cserébe 15 százalékos levásárlási kedvezményt ígér a cég a következő vásárlásnál – teszi hozzá szövetség. 

Ezt ugyanakkor nem lehet megtenni és a vállalkozásnak teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a termékeket az eredeti áron – mutat rá a szervezet.

A fogyasztók által a közösségi oldalakon oly sokszor hivatkozott és kiposztolt, a cég részéről adott korábbi írásos tájékoztatás szerint is: „Véglegesített rendelés esetében a csomag után fizetendő összeget, a visszaigazoló e-mailben feltüntetett végösszeg alapján kell kiegyenlíteni".

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a H&M figyelmét, hogy teljesítenie kell a már véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt áron.

Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.