Kgfb: magánéletünkre is kíváncsiak a biztosítók

A pénztárcákban is kotorásznak idén a biztosítók, néhány szolgáltató személyeskedő kérdések alapján dönti el, kit büntet vagy éppen jutalmaz az idei kötelezőkampányban. Magasabb díj jár az alacsony iskolai végzettségűeknek és az egyedül élő, gyereket sem nevelő ügyfeleknek, vagy az egyéni vállalkozóknak.

A korábbi gyakorlattal ellentétben idén ügyfelei családi állapotát, anyagi helyzetét, iskolai végzettségét is firtatja egy-két biztosító, s a válaszok alapján pluszdíjjal büntet, vagy éppen kedvezménnyel jutalmaz a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifa megállapításakor – derül ki a díjhirdetés kapcsán közzétett részletekből.

„A háztartás átlagkeresete” kedvezményre jogosult például a Genertelnél az olyan ügyfél, aki megválaszolja a szinte személyeskedésig menő kérdéseket – hívja fel a figyelmet erre az újdonságra Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója. Ebben a kategóriában az kapja a legkisebb díjkedvezményt, akinek a háztartásában az egy főre jutó átlagkereset 90-150 ezer forint között, vagy azon felül van. Valamivel jobban járnak, vagyis az átlagosnál alacsonyabb díjra számíthatnak azok, akiknél a családtagok jövedelme nettó 60 ezer forint alatti, és az, akinek ennél több ugyan, de nem haladja meg a havi 90 ezret.

Ugyanez a cég az iskolai végzettség alapján is differenciálja a tarifát: pótdíjazza a legfeljebb 8 osztályt végzetteket és a szakmunkásokat, s díjelőnyhöz juttatja a diplomásokat. A családi állapot is befolyásolja a díjat: a 18 éven aluli gyereküket egyedül nevelő szülők jelentős előnyt élveznek a szinglikkel szemben. Rosszul járhatnak viszont azok – legalábbis a kötelezőtarifájuk besorolásakor –, akik kapcsolatban élnek ugyan, de nincs gyerekük.

A CLB szakértője felhívja a figyelmet a tavalyi kampány egyik legnépszerűbb kedvezményével járó szolgáltatással, az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos tapasztalatra. Kiderült ugyanis, hogy ez az egyébként dicséretes, papírkímélő környezetvédelmi megoldás nem minden korosztály számára alkalmas. Az e-ügyintézés során ugyanis gyakorlatilag megszűnik, de legalábbis minimálisra csökken az élő kapcsolat a biztosítóval, szélsőséges esetben még a kárrendezés is internetes levelezéssel zajlik.

Az idősebbek és a netet kevésbé ismerők jelentős része nem tudja flottul használni a számítógépet, hiányzik nekik a segítség ahhoz, hogy eligazodjanak a biztosítási ügyintézés elektronikus útvesztőiben. Hiába a díjkedvezmény, ha az ügyfelek nem tudnak élni e korszerű módszer előnyeivel, s ha nem lesznek elégedettek a szolgáltatással – figyelmeztet Németh, aki szerint a bizonytalan számítógép-használók inkább fizessenek egy kicsivel többet a hagyományos, papíralapú módszerért, de érezzék biztonságban magukat. A CLB azonban a gyakorlott internetezőket biztatja, hogy minél többen válasszák ezt az elektronikus kedvezményt.

A Wáberer biztosító Bónuszőr szolgáltatást ad kiegészítőként új ügyfeleinek. Ez a konstrukció a járműtulajdonosok bónuszaira „vigyáz”, ami azt jelenti, hogy ha valaki kölcsönadja az autóját valakinek, aki balesetet okoz, akkor az eset következményei nem érintik a tulajdonos bónuszát. Ez elsősorban a céges autók esetében előnyös konstrukció, de olyan családoknak is praktikus, amelyek tagjai közösen használják az egyetlen autójukat. Abban az esetben, ha nem a forgalmiban szereplő tulajdonos, például családfő okoz balesetet, akkor legalább az ő bónusza érintetlen marad. A Bónuszőr konstrukció a kgfb-díjat is jelentősen csökkenti, s ez a baleseti adó mértékét is lejjebb viszi.

Kötelező ajánlat
Kötelező ajánlat
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.