Kgfb-kampány: nagyobb biztonság ugyanannyiból

Akik tavaly nem kötötték újra kötelezőjüket, az idei kampányban akár meg is felezhetik a díjukat, míg azok, akik 2011-ben is váltottak, jobban járnak, ha a most számukra elérhető pár ezer forintos megtakarítást valamilyen kiegészítő biztosításra fordítják.

Az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban is tovább csökkentek a díjak, a PBA Biztosítási Alkusz oldalán eddig megkötött szerződések alapján az átlagdíj 11 ezer forint körül alakulhat – derül ki a cég elemzéséből. Ez részben azzal magyarázható, hogy a drágább üzemanyag következtében kevesebben ülnek autóba, illetve a KRESZ szigorítása miatt óvatosabban is vezetnek, ezáltal csökkent a károk száma, s valószínűleg javult a biztosítók kárhányada.

A tudatos, folyamatosan váltó autósok most 15-20 százalékkal olcsóbb díjakat is találnak, mint tavaly, ez nagyságrendileg háromezer forint körüli megtakarítást jelent számukra éves szinten, amely átlagosan mindössze 150 kilométerre elegendő üzemanyagköltségüket fedezi.

– A gépjármű-tulajdonosok jobban járnak, ha ezt az összeget arra használják fel, hogy a kötelezőjük mellé egy olyan kiegészítő terméket választanak, amely elérhető áron hasznos pluszszolgáltatást nyújt számukra – mondja Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője. Ilyen például a PBA szélvédő-biztosítása, amely arra az esetre nyújt megoldást, hogy casco biztosítás hiányában, kőfelverődés vagy szélvédősérülés esetén ne a károsultnak kelljen kifizetni az akár több tízezres javítást, cserét, ha ismeretlen a károkozó személye – tette hozzá a szakértő.

Jelentősebb összeget takaríthat meg az a gépjármű-tulajdonos, akit általában hidegen hagy a kampány, és évek óta hűségesen kitart biztosítója mellett. A PBA számításai szerint a 2010 óta nem váltók most akár felezhetik is az éves köteleződíjukat, ha feladják a hűségnyilatkozatukat.

A PBA.hu portálon az eddigi kötések alapján négy biztosító van az élvonalban; a K&H, a Wáberer, a Genertel és a KÖBE. Miközben a Genertel, a KÖBE és a Wáberer tavaly is a kampány győztesei közé tartozott, a K&H úgy tűnik, hogy változtatott az előző évben a lemaradását okozó stratégiáján.

– Ha földrajzi megoszlás szerint nézzük az idei kampány eddigi online kötéseit a portálunkon, akkor Budapesten sorrendben a Wáberer, a K&H és az Aegon vezet, míg vidéken a dobogós helyezések ettől némileg eltérnek; itt a K&H vezet, melyet a Wáberer és a Genertel követ – emelte ki Vass Gábor.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.