Kgfb-kampány: kötelező a tájékozódás
Sok az információ, s ehhez képest rövid volt még az idő ahhoz, hogy az autósok megismerjék az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) ajánlatok részleteit, ezért egyelőre csak kevesen foglalkoznak a döntéssel – összegezte a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. gyors, nem reprezentatív felmérését Németh Péter. A cég kommunikációs vezetője szerint nem is szabad kapkodni, idén ugyanis annyi kiegészítő szolgáltatást kínálnak a biztosítók, hogy érdemes mindet alaposan áttanulmányozni, s csak utána elköteleződni. Ez azért is fontos, mert tavaly óta már nem lehet több társasághoz is előzetesen elígérkezni, az első „lestoppolt” ajánlat lesz az érvényes, s ezen még a kampányidőszakon belül sem lehet már változtatni – hívja fel a figyelmet a szakértő.
Az autósok egyébként idén minden eddiginél több figyelmet és időt szentelnek majd a különféle ajánlatok megismerésére, mert a biztosítók egymást túllicitálva kínálják a jobbnál jobb kedvezményeket – derül ki a villámfelmérésből. A megkérdezettek 80 százaléka interneten kutakodik majd, s vélhetően úgy is fog szerződni. A többiek másoktól vagy magától a kiválasztott biztosítótól személyesen tájékozódnak. A válaszadóknak csaknem 50 százaléka úgy véli, alkusztól kér majd segítséget, különösen azért, mert általában az utolsó napokra hagyja a döntést, s fél, hogy a kapkodásban elvét valamit. Sokan, a megkérdezettek 70 százaléka már most tudja, hogy a kampány második felében fog biztosítót választani.
Németh szerint örvendetesen nőtt az interneten szerződők száma, s azoké, akik a részletekről is a világhálón tájékozódnak. A megkérdezett internetezők csaknem 60 százaléka otthon, egy nyugodt hétvégére vagy estére tervezi, 30 százalékuk biztos benne, hogy nap közben, a munkahelyi számítógépén, a maradék 10 százalék viszont még nem is foglalkozik azzal, hogy mikor, hol köti majd meg a kgfb-jét. A válaszokból úgy tűnik, az ajánlatok aprólékos feltérképezését idén is zömében a nők vállalják, de a megkérdezettek csaknem 80 százaléka nem egyedül fog dönteni. Megismétlődni látszik a tavalyi tapasztalat, miszerint a nők nap közben felkutatják a legjobbnak tűnő ajánlatokat, s este a párjukkal közösen választanak.
A felmérésben résztvevők csaknem 80 százaléka úgy nyilatkozott, hogy jó ajánlat esetén a cascóját és lakásbiztosítását is kész módosítani, az utóbbira egyébként néhány társaság már a kampányban is nagy hangsúlyt fektet. Németh szerint éppen itt az ideje, hogy az emberek leporolják régi szerződéseiket, s csak a jelenlegi életkörülményeiknek megfelelő kockázatok után fizessenek, esetleg a korábbinál jóval kevesebbet lakásbiztosítási díjat.