Kezd nagyon összeállni a Lego
A Lego Csoport jelentősen növelte árbevételét a lassan bővülő globális játékpiacon – azon belül is különösen Ázsiában – főként a Lego Legends of Chima és a Lego Friends termékcsaládnak köszönhetően. A magasabb árbevétel révén a vállalat a vártnak megfelelő eredményt ért el 2013 első fél évében.
A társaság egyébként az első félévben 10,363 milliárd dán korona árbevételt (539 milliárd forint) volt, 13 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. Az üzemi eredmény (kamatfizetés és adózás előtti eredmény) 3,196 milliárd dán korona volt az említett irőszakban, míg a nettó eredmény 2,381 milliárd koronát tett ki, ami szintén növekedés a bázis időszakhoz képest.
Mindezek azt eredményezték, hogy a csoport a tavaly év végi 8,6 százalékról 8,8 százalékra növelte piaci részesedését a globális játékpiacon – derül ki a vállalat mai tájékoztatójából.
A globális játékpiac általános helyzetét tekintve rendkívül elégedettek vagyunk az eredménnyel – fogalmaztak a cég szakemberei a jelentésben –, hiszen a legnagyobb és legfejlettebb piacokon, azaz Észak-Amerikában, Európában és Japánban lassan indult az év. A lanyha piaci környezet ellenére adataink szerint 9 százalékkal nőtt a Lego termékek globális kiskereskedelmi értékesítése 2013 első fél évében az előző év hasonló időszakához viszonyítva.
Az első fél évi forgalmat növelte az is, hogy a kiskereskedők rendkívül alacsony készletszinttel kezdték az első negyedévet Lego termékekből a 2012 év végi sikeres eladások miatt. A bővülésben egyébként a 2013-ban bevezetett Legends of Chima termékcsalád fontos szerepet játszott – tették hozzá.