Kevsebb autót vesznek az oroszok
Legújabb adatok szerint a februári eladások 38 százalékkal csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest. Januárban az éves szintű visszaesés 33 százalék volt.
A legkeresettebb tíz autómárka iránti kereslet 14-54 százalékkal hanyatlott, a csökkenés a GM (50 százalék), a Hyundai (54 százalék) és a Toyota (43 százalék) esetében volt a legnagyobb. A legkisebb keresletcsökkenés - 14 százalékos - a Mazda esetében következett be tavaly februárhoz képest.
Elemzők azzal számolnak, hogy ezzel nem állt meg az eladások visszaesése. A megemelt vámok, a magas kamatok és a rubel árfolyamvesztése miatt az autóeladás hanyatlása tovább tart majd a következő hónapokban.
Az Ernst & Young egyik moszkvai autópiaci elemzője azt mondta, hogy idén 40-50 százalékkal kevesebb autót adnak el, mint tavaly. Korábban 20-30 százalékos visszaesésre számítottak.