Kevesebbet és drágábban kávézunk
Egy átlagos vásárló mintegy 8 ezer forintot költött kávéra 2012 január-októberben, szemben az előző év azonos időszakának 7400 forintjával - állítja a GfK Hungária Piackutató Intézet.
A növekedést kizárólag az átlag 15 százalékos áremelkedés okozta, mivel a kávépiac mennyiségben 6 százalékkal szűkült.
A legnagyobb szegmens, azaz az őrölt-pörkölt kávé esetében a háztartások a vásárolt mennyiséget visszafogják, és egyre inkább elmozdulnak az olcsóbb - főként sajátmárkás - termékek irányába - áll a GfK közleményében.
Az elemzés jelzi: a háztartási kisgépek kiskereskedelmi piaca 2012 első kilenc hónapjában jelentősen csökkent, így a kávéfőzőgépek eladása is visszaesett, a darabszámot tekintve 16 százalékkal.
A visszaesés a különböző típusoknál eltérő mértékű volt: a filteres kávéfőzők eladása több mint egynegyedével (27 százalékkal), míg az eszpresszó kávéfőzőké 11,3 százalékkal csökkent.