Kevesebb parti, tréning, konferencia lesz az idén
A 3 200 nagyvállalat vezetőivel készített felmérésből kiderül: míg az utóbbi három évben a megkeresettek mintegy 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, az idén már csak közel ezer cég, vagyis a megkérdezettek 31 százaléka nyilatkozott hasonlóan.
A rendezvények közül lényegesen, várhatóan 11 százalékra csökken a tréningek, továbbképzések aránya, és különösen alacsonyra, öt százalékra a konferenciák, kongresszusok száma.
A cégek több mint a fele fogadást, partit, vagy vacsorát szervez, míg 17 százalékuk kiállítást, bemutatót, 15 százalékuk ügyfél- vagy vevőtalálkozót, valamint promóciós rendezvényt tart.
A kiadásokat firtató kérdésre pontos összeget mondók közel fele egymillió forint alatti összeget szán a tervezett rendezvényre. A válaszadók 38 százaléka 500 ezer forintnál kevesebbet, míg 13 százaléka több mint 5 milliót költ erre a célra.
Akárcsak tavaly, az idén is az derült ki, hogy a vállalatok 90 százalékának nincs elkötelezett partnere a rendezvényszervezésben. A cégek tehát továbbra is nyitottak, de egyre jobban megnézik, milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt.
A felmérés szerint a rendezvényszervezés válsága a szállásadókat is érzékenyen érinti, hiszen míg korábban a cégek több mint egyharmada mondta, hogy szükséges a szállásfoglalás, most alig több mint egynegyedük gondolja ugyanezt.