Kevesebb jégkrém fogyott

A hosszan elhúzódó tél, a későn érkező nyár az év első felében a jégkrémértékesítés visszaesését hozta - írja a GfK Hungária. A gyártói márkás termékek ára csökkent, a saját márkásoké nőtt. A népszerűségi listán a csoki-vanília első helye megingathatatlan.

Lassan lendül be a jégkrémpiac, hiszen a hosszan elhúzódó tél, a hűvös időjárás nem kedvezett a családi dobozos jégkrémek forgalmának - közli a GFK Hungária piackutató cég. Emiatt némi visszaesés tapasztalható a tavalyi év első feléhez képest.

A GfK Hungária Háztartáspanel adataiból kiderül, hogy a diszkontok részesedése erősödött, a szupermarketek megőrizték harmadik helyüket, ám részesedésük visszaesett. A többség kedvence továbbra is a csoki és a vanília.

A tavalyi év igen kedvezően alakult a jégkrémgyártók és -forgalmazók számára: a szintén jó 2011-es évet követően 2012-ben is bővülést tapasztaltak. A háztartások az év során családi dobozos jégkrémből közel 14 százalékkal vásároltak többet, mint 2011-ben, köszönhetően többek között a kellemes, meleg időjárásnak is.

Az idei évben a hosszan elhúzódó tél és a későn érkező nyár kevésbé kedvezett az iparágnak, így az év első hat hónapjában kevesebb fogyott a hűsítő édességből, mint 2012 első félévében. A július és augusztus első hetében tapasztalható hőségnek köszönhetően a forgalom javulása valószínűsíthető a kategória szempontjából igazán főszezonnak tekinthető két nyári hónapban.

Az év első hat hónapjában mért közel 8 százalékos forgalomvisszaesés elsősorban a kevesebb vásárlás eredménye: míg 2012 január-júniusban egy háztartás átlag 2,6 kilogramm jégkrémet vett egy-egy bevásárlás alkalmával, ez a mennyiség idén 2,4 kilogrammra mérséklődött. A vásárlói kör sem bővült az első félévben: csak minden harmadik magyar háztartás vásárolt családi dobozos jégkrémet. Ráadásul továbbra is jellemzően kéthavonta.

Egy liter dobozos jégkrémet nem egészen 600 forintért lehet beszerezni. Nagyok a különbségek az egyes márkák között. A magasabb áron kínált gyártói márkák intenzív akciós tevékenységének köszönhetően ezeknek a márkáknak az átlagára némi csökkenést mutat. Ugyanakkor a kereskedelmi márkák átlagárában növekedés tapasztalható. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a gyártói márkák mennyiségi forgalma kisebb mértékben csökkent, mint a sajátmárkás termékeké.

Továbbra is három fő értékesítési csatornája van a dobozos jégkrémeknek: a mennyiség több mint egyharmada a diszkontokban fogy, másik 31 százaléka a hipermarketekben. Visszaesett, de továbbra is őrzi harmadik helyét a szupermarket a mennyiségi forgalom egyötödével.

A fogyasztók leginkább a hagyományos csokoládés és vaníliás ízeket, illetve ezek mixeit kedvelik. A gyümölcsös ízek kevésbé fogynak. Közülük az eper kerül leggyakrabban a vásárlók kosarába.

Állandóan az új ízeket keresik, mégis a régieket eszik a jégkrém- és fagyivásárlók
Állandóan az új ízeket keresik, mégis a régieket eszik a jégkrém- és fagyivásárlók
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.