Kevésbé esett a tévés reklámbevétel
Tovább csökkent a televíziók reklámbevétele tavaly az egy évvel korábbihoz képest, a visszaesés azonban már kisebb mértékű, mint egy évvel korábban - derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) megrendelésére az Ernst and Young (EY) által végzett felmérésből.
A szektor tavalyi teljes bevétele 45,6 milliárd forint volt. Ez 6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban - számolt be kedden Budapesten, sajtótájékoztatón Kovács Krisztián, a MEME elnöke és Havas István, az EY vezérigazgatója. Felmérésükhöz 56 televízió közölt adatokat, önbevallással. A tévék együttesen csaknem a teljes magyarországi piacot lefedik. Figyelembe vették az M3 csatorna bevételeit is, míg a HírTV tavaly nem szolgáltatott adatot.
A MEME elnöke szerint az eredmények azt mutatják, hogy 2014-ben már megállhat a televíziós piac bevételeinek visszaesése. A EY vezérigazgatója az adatokat részletezve hozzátette: tavaly 3 milliárd forintos volt a visszaesés, míg egy évvel korábban több mint 6 milliárd forintos, ami akkor 11 százalékos csökkenést jelentett.
A teljes szektor bevételcsökkenésének dacára a kábelcsatornák köre emelni tudta reklámbevételei értékét mintegy 4 százalékkal, 13,9 milliárd forintra. Igaz, az összegen már több szereplő osztozik, mint egy évvel korábban.
A kábelcsatornákhoz az összbevétel 31 százaléka kerül, míg a földi sugárzású adókhoz 69 százalék, 31,6 milliárd forint. Ez utóbbiak 10 százalékos visszaesést szenvedtek el tavaly a reklámbevételükben.
A felmérésből kiderül az is, hogy a reklámszpotokból arányában több bevétel származik, mint korábban: mintegy 95 százalék. Szponzorációból vagy termékmegjelenítésből kevesebb folyik be.
Az adatokba nem számították be a barterből származó bevételeket, vagy olyanokat, amelyek a saját márkás termékek értékesítéséből, illetve emelt díjas sms-ekből származnak.