Követi a Tesco példáját, és a várakozási idő csökkentése céljából bevezeti áruházaiban az önkiszolgáló kasszát az IKEA is – tudta meg a Világgazdaság. A szolgáltatással azok járnak majd jól, akik csak egy-két apróságért szaladtak be, és bankkártyával fizetnének.
Kevésbé lesz idegtépő az IKEA-ban vásárolni
A lap kérdésére a cég elmondta, az ügyfél-elégedettséget mérve azt tapasztalták, hogy a kasszáknál való várakozás az egyik leggyakoribb panasz a vevőik részéről. A vásárlás gyorsítása érdekében ezért a svéd bútoráruház két hagyományos pénztár helyére négy darab terminált telepített, így kétszer annyi vevőt képesek kiszolgálni.
Varga-Nagy Eszter PR-vezető kiemelte, hogy ezzel a lépéssel az alkalmazottak ideje is jobban kihasználhatóvá válik, mivel a négy terminál mellé elég egy dolgozót odaállítani.
A megoldást már több országban bevezették az elmúlt 18 hónap alatt, és jók a tapasztalatok.
A Tesco a 2010-ben bevezetett automatizált fizetési eszköz óta 209 magyarországi áruházukban összesen háromezer kasszát üzemeltet, amelyből 519 darab működik önkiszolgálóként. Mára sokan már nagy kosárral sem állnak be a hagyományos kasszákhoz.
Az IKEA-ban egyelőre maximum 15 darab terméket lehet majd az önkiszolgáló kasszában megvásárolni, a fizetőeszköz pedig csak bank- és hitelkártya lehet.