Kétszáz embert bocsát el a GySEV
A GySEV – melynek többségi tulajdonosa a magyar állam, az osztrák állam 34,5 százalékot birtokol, a Speditions Holding Gmbh. pedig 5,9 százalékban részese a nemzetközi vállalkozásnak – évente átlagosan hétmillió tonna árut és 5 millió utast szállít.
A pénzügyi-gazdasági válság előszele már hónapokkal ezelőtt is éreztette hatását a vállalatnál, s a helyzet a második félévben sem változott, sőt, további kedvezőtlen folyamatokra számítanak. A cég nagy ügyfelei ugyanis többek között az autógyárak, amelyek jelentős része a világ minden táján csökkentette termelését.
Székely Csaba szerint két fő tulajdonosuk már jelezte, hogy jövőre csökken az állami támogatás mértéke is. Ezekre a kedvezőtlen változásokra elsősorban a nagyberuházások folytatásával, tehát fejlesztésekkel válaszolnak a társaságnál, ám az ésszerű leépítés is elkerülhetetlen – mondták a cég vezetői. A munkavállalókat a jövő év elején küldik el.
Székely Csaba az idén szeptember közepén jelentette be, hogy uniós támogatásra alapozva mintegy 50 milliárd forintból fel akarják újítani a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalat. Ez a fejlesztés – a biztonságosabb közlekedés megteremtése mellett – több mint félórával csökkenti a menetidőt az említett szakaszon. A GySEV a korszerűsítéstől azt várja, hogy a kamionos áruszállítás helyett egyre többen választják a vasutat.