Kétmilliárd forint csokimikulásból
Az idei ünnepi időszakban mintegy 2 milliárd forint körüli kiskereskedelmi forgalom várható a csokoládémikulás figurák értékesítéséből, ha az elmúlt évek növekedési trendje folytatódik - közölte a Nielsen piackutató vállalat pénteken a legutóbbi három év ünnepi édesség-szezonjának adatai alapján.
A tavaly karácsony előtti időszakban a lakosság 2,5 milliárd forintért vásárolt szezonális csokoládé termékeket és ünnepi ajándékcsomagokat; ez 20 százalékkal több mint az előző év hasonló időszakában. Mennyiségben a bolti eladások 940 tonna körül alakultak, ami 12 százalékos növekedés az előző évhez képest.
A szaloncukor kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 4 milliárd forintot tavaly és mintegy 3.600 tonnát ért el.
A Nielsen szerint az ünnepi édességek legnépszerűbb szegmense továbbra is az üreges figura. Azon belül a Mikulás figurák tették ki a november-januári, értékben mért forgalom 87 százalékát. Mellettük karácsonyfa díszekre 6, míg az egyéb csokoládé figurákra 7 százalék jutott.