A cégek kétharmadának nincs honlapja

Miközben az elektronikus kereskedelem évente az ötödével növekszik, a magyar cégek komoly részének honlapja sincs.

A Bell Research legutóbbi adatai szerint a hazai cégek 65 százalékának nincs weboldala, miközben az EU-ban a cégek ekkora részének van. Mintegy százötvenezer olyan mikro- vagy kisvállalkozás működik, amelyik nincs fent a neten. Igaz, azt nem lehet tudni, hogy ebből a százötvenezerből hány olyan vállalkozás, amelyik valójában nem működik, vagy valamilyen munkaviszonyt fed el, tehát nem tekinthető igazi vállalkozásnak, de még ezzel együtt is óriási a szám.

Szakemberek szerint a vállalkozók nagy része nem tudja, hogy az internetes jelenlét ma már kis befektetést jelent, amely gyorsan növeli a bevételt és segít a költségek csökkentésében. Pedig minden friss fogyasztási kutatás azt mutatja, hogy a kereskedelem egyre nagyobb része zajlik az interneten, és az emberek egyre inkább a neten tájékozódnak, mielőtt vásárolnak, mestert hívnak vagy épp igénybe vesznek valamilyen szolgáltatást. Pont ennek fényében furcsa, hogy a vállalkozók nagy része okostelefonon intézi céges ügyeit, és rendszeresen használ mobilnetet, többségük nem ad arra, hogy cége az interneten is megjelenjen.

Mester és táblagépe. Rajta van?
Mester és táblagépe. Rajta van?
Thinkstock

– A kisebb cégek, noha látják a honlapok valódi hasznát és hozadékát, nem tudják, hogy mekkora beruházás ez, illetve hogy miként kezdjenek hozzá a webes jelenlét felépítéséhez. Szembetűnő a különbség a mikrovállalkozások és a tíznél több alkalmazottat foglalkoztató cégek között. Bevételeik is egyszerűen és gyorsan növelhetők lehetnének egy jó weboldallal – kommentálta az adatokat Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy a mérések szerint a már említett százötvenezres vállalkozói kör szeretne honlapot. Arról egyelőre nem léteznek mélyebb kutatások, hogy e vállalkozások milyen szektorokban tevékenykedhetnek, és mit adhat hozzá üzletmenetükhöz az internetes jelenlét, ezt inkább csak sejteni lehet.

A Bell Research adatai szerint a 4800 közepes vállalkozás kevesebb mint húsz százaléka nem online. A 211 ezer kisvállalkozás között viszont hetven százaléknál is magasabb ez az arány. Kevesebben vannak, akik azért nem nyitnak az internet felé, mert bizonytalanok a tekintetben, hogy létre tudják-e hozni a szükséges felületeket. Pedig a mai technológiai megoldásokkal már néhány klikkeléssel létrehozható egy-egy jó honlap, sőt akár webshop is, utóbbit a kutatásban vizsgált vállalkozások kevesebb mint tíz százaléka üzemeltet. Miközben 2014-ben öt százalékkal nőtt az összforgalom, az online vásárlások értéke 22 százalékkal emelkedett. Ilyen megoldást kínál most havi díjért a Telekom. A weblapépítővel könnyen lehet integrálni a cégek közösségi oldalait is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.