Két éven belül országos hálózatot hozna létre az Arzenál

A januártól függetlenné vált új hazai lánc jelenleg hat megyében van jelen, kínálatának egynegyede saját márkás termék.

Hat megyében 375 üzlettel tudott elstartolni az új hazai lánc, az Arzenál. Mint emlékezetes, az Arzenál, amely közelmúltig a Real hálózatában volt, december közepén jelentette be, kiválik a Real-hálózatból, és a régi-új névvel, önállóan folytatja tovább.

Az 1989-ben több kisebb cég egyesüléséből létrejött Arzenál ugyanis korábban a CBA hálózatában is volt, majd a CBA-ból kiváló kereskedőkkel együtt a Real-csoport egyik alapító tagja lett.

Az Arzenál Kft. régi tulajdonosi köre kicserélődött, a cég tulajdonjoga az Arzenállal korábban is üzleti kapcsolatban lévő V-Contact Kft.-hez került, az új tulajdonosok pedig a cég átszervezésével együtt nemrég a kiválás mellett döntöttek.

Antal László és Vas Zoltán, az Arzenál Kft. társtulajdonosai úgy számolnak, hogy év végére száz üzlet csatlakozhat a hálózatukhoz. A cég jelenleg elsősorban független kereskedőkkel tárgyal ez ügyben.
A középtávú cél a cég számára, hogy két éven belül országos hálózatot hozzanak létre – mondta Antal László. Arra a kérdésre, hogy ez mekkora hálózatméretet jelent, Antal úgy fogalmazott, hogy „5-600 üzletből álló hálózat már jelentős tényező lehet a piacon.”

A cégvezető ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az Arzenál a jelenlegi hálózattal is megáll a lábán, annál is inkább, mivel az Arzenál Kft. tavalyi 26 milliárdos nettó árbevételének java része – 60 százaléka – nagykereskedelmi tevékenységből származik.

Jelesül az cégvezetés az idei évre várt 25 és 30 milliárd közötti árbevételre számít. Ha ez sikerül, úgy az 4 milliárdos, és 15 százalékos árbevétel-növekedés lehet a tavalyi évhez képest. Azonban Antal László úgy látja: amennyiben így lesz, az elsősorban a cég nagykereskedelmi tevékenységének lesz köszönhető, míg a kiskereskedelmi eladásoknál stagnálásra számít a tavalyi évhez képest.

Az Arzenál a nagy és kiskereskedelmi tevékenységében nagy szerepet szán a saját márkás termékkörének, így rövidesen 300-ra bővül a saját márkás kínálatuk, ami Antal László szerint a cég forgalmának a 25 százalékát teszi majd ki, különösen vidéken erősebb a saját márkás – és jellegénél fogva olcsóbb – termékek iránti kereslet.

Ugyanakkor a jelenlegi hazai láncokhoz – Coop, CBA, Real – képest a tulajdonosok elmondása szerint az Arzenál sajátossága az, hogy a hálózat szerintük a többi hazai lánchoz képest kevesebb kötöttséget jelent a franchise-ban részt vevő kiskereskedők számára – így például a részt vevő kiskereskedő cégek a saját beszerzésben jóval nagyobb önállóságot élveznek.


Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.