Keszthely mellett kilencvennel
Manninger Jenő, Keszthely térségének országgyűlési képviselője abbéli örömének adott hangot, hogy több mint tíz év várakozás után a várost elkerülheti az átmenő forgalom. Ami – bár erre az útügyi biztos nem tért ki – azt követően vált igazán jelentőssé, hogy hosszú szünet után, 2003-ban megindultak a térség fejlődését lehetővé tevő sztrádaberuházások. A politikus úgy fogalmazott: "az autópálya-építések anyagszállításánál volt kritikus a helyzet, akkor forráshiányra hivatkozva lassan haladt az előkészítés, de öröm, hogy sikerült döntően uniós forrásból megoldani az út építését".
A megoldás a gyakorlatban az EuroAszfal – A-Híd Keszthely Konzorciumára maradt. A társaság nettó 1,4 milliárd forintért építi meg az új útszakaszt, amelynek első, mintegy 3,5 kilométerét augusztus 1-én délelőtt avatták fel. A 71-es főút elválási csomópontjától, a Tesco körforgalomtól a Hévízi útig vezető szakaszon három körforgalmi és egy hagyományos csomópontot létesítettek. Az irányonként egy forgalmi sávos úton a gépkocsik délutántól óránként 90 kilométeres sebességgel haladhatnak.
A teljes hosszában 5,8 kilométeres út még átadásra váró szakaszán is az utolsó simításokat végzik a kivitelezők. A 2,2 kilométeres pálya műszaki átadása megkezdődött, és a tervek szerint szeptember elején itt is elindulhat a forgalom.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője azt tartotta a legfontosabbnak, hogy a fejlesztés nyomán "a Hévíz, a Zalaegerszeg és az M7 autópálya irányába haladó személy- és teherforgalom" Keszthely belterületén kívül halad majd el. Az elkerülő utat választók kényelmesebb körülmények között, gyorsabban érhetik el az M7-es autópályát.