Késik a román szuperexpressz

Elveszítheti a Budapest és Konstanca közötti nagysebességű vasút megépítéséhez várt uniós támogatást Románia. Az állami vasút késében van a projekt előkészítésével.

Együttes kormányülésen írták alá a román és a magyar kormány képviselői 2007 novemberében a Budapest-Bukarest-Konstanca (Constanta) nagysebességű vasútvonal megépítéséről szóló megállapodást. A Gardianul című lap szerint azonban a nyugat-európai országok felől Bécsig vezető vonal keleti meghosszabbításának előkészítésével a román állami vasút, a CFR SA késében van.

A román vasút meg nem nevezett illetékeseire hivatkozva a lap emlékeztet arra, hogy a román közlekedési minisztérium tavaly a magyar és az osztrák közlekedési szaktárcákhoz intézett levelet: ebben a bukaresti minisztérium azt kérte, hogy partnerként vegyenek részt a projektben. A felek egyetértettek ezzel, mi több, jóvá is hagyták egy tavaly októberben megrendezett bukaresti tanácskozáson, hogy Románia koordinálja a projektet.

A CFR SA illetékesei elismerték, hogy késésben vannak a szükséges dokumentáció beterjesztésével a strukturális alapok megpályázására. A tavaly októberi tanácskozás óta Bukarest nem tartotta be az akkor megállapított ütemtervet. A munka 2008 november végi romániai parlamenti választások miatt akadt el.

Románia 200 millió euróra pályázhat a nagysebességű vasútvonal megépítésének elkezdéséhez. A CFR SA illetékesei szerint Romániának március végéig kellene benyújtania a háromoldalú együttműködésről szóló dokumentációt ahhoz, hogy egyáltalán pályázhasson uniós támogatásra. A román szakasz megépítésének költségei elérhetik a nyolcmilliárd eurót. 

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.