Keresi önmagát a Google
Nem kápráztatta el híveit a Google: bár az internetes keresőóriás majd húsz százalékkal 16,5 milliárd dollárra tudta növelni forgalmát a szeptemberrel zárult pénzügyi negyedévében, mégsem örülhetnek felhőtlenül a részvényeseik, hiszen a nyereség eközben rendesen apadt, az egy évvel korábbi időszak hárommilliárd dolláros tiszta nyereségéhez képest most kénytelenek voltak beérni, 2,8 milliárddal, miközben az elemzők a tavalyihoz hasonló teljesítményt vártak el tőlük. Nem is csoda, hogy a zárást követő kereskedésben hat százaléknyit gyengült a vállalat részvényárfolyama. Az idén eddig négy százalékkal karcsúsodott a kurzus.
Ez azonban csak átmeneti állapot, egyszeri kisiklás - nyugtatgatják a cégnél a befektetőket, s a kiút sem tűnik túlzottan bonyolultnak, csupán a mobilhirdetéseknél mutatkozó megtorpanást kell valahogyan rendezni. A viharos gyorsasággal bővülő piacon ugyanis a szereplők egymás elöl szívják el a hirdetőket, akik viszont kihasználva a kialakult versenyt alacsonyabb árakat járnak ki maguknak.
Az áresés viszont erodálja az olyan nagy piaci szereplők bevételét is mint a Google. Elemzők azonban nem temetik a Google-t, a cég nemrég háromezer fővel bővítette létszámát, főként fejlesztési területen. A befektetett pénz és energia megtérülése csak idő kérdése – állítják.