Kényszerszünet az Audinál

Leáll az Audi egy hétre február végén - a német telephelyeket követve a győri Audi Hungaria Motor Kft. sem termel. Az ok: a piaci igények visszaesése.

Az utóbbi hetek piaci igényeinek visszaesése miatt február végén egy hétre leáll Magyarország egyik legnagyobb exportőre, a győri Audi Hungaria Motor Kft. - erősítette meg értesülésünket Lőre Péter, a vállalat kommunikációs igazgatója. Február 23-tól 28-ig a motorgyártás és az autó összeszerelés egyaránt szünetel.

Az Audi AG német telephelyei ebben az időszakban ugyancsak  nem termelnek. Arra a kérdésünkre, hogy az intézkedés része-e egy esetleges leépítési csomagnak, Lőre Péter határozottan kijelentette: ez a lépés nem érinti a győri munkahelyek biztonságát.

A 16. éve Magyarországon működő német leányvállalat a Volkswagen-csoport autómodelljeibe gyártja a nagy teljesítményű motorokat: így az Audi modellek mellett a Volkswageneket, a Seatokat, s a Škodákat is győri motorok hajtják.

Az Audi győri gyárában  az elmúlt tizenöt évben több mint tizenötmillió négy-, hat-, nyolc- és tízhengeres motor készült el. A németországi Ingolstadtból Győrbe szállított fényezett karosszériák felhasználásával a Rába parti városban szerelnek össze három sportautó-modellt is: a TT Coupet, a Roadstert, illetve az A3-as Cabriot. 

A vállalat tavaly összesen 1.900.333 darab motort gyártott, nagyjából ugyanannyit, mint a megelőző esztendőben. A járműgyártás teljesítménye  a 2007-es évhez viszonyítva 5,9 százalékkal növekedett. 2008-ban összesen 60.359  gépjármű hagyta el a gyártócsarnokot.
Az Audiban 5700 munkatárs dolgozik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.