Kencék miatt szabott ki bírságot a GVH

Sokba kerülhetnek a különféle kozmetikumok gyógyhatásáról szóló megalapozatlan állítások. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most 90 millió forint bírságot szabott ki.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a multi level marketing rendszerben értékesített Lavylites márkanevű kozmetikai termékcsalád népszerűsítésekor a Cloulyn Pro Ltd. és az Assort Flex Kft. a GVH döntése szerint, mert megalapozatlan állítások jelentek meg a termékek gyógyhatásáról és egészségre gyakorolt hatásáról. A jogsértésért 90 millió forint bírságot szabott ki a hivatal.

A GVH pénteki közleménye szerint megállapították, hogy 2013 augusztusa és 2015 novembere között széleskörű hatásokat ígérő, de megalapozatlan állításokkal népszerűsítették a Lavylites termékcsaládba tartozó tusfürdőket, testápolókat, testpermeteket, samponokat, szájápolókat és arckrémet.

A GVH a gyártó Cloulyn Pro Ltd.-vel szemben 50 millió forint, a forgalmazó Assort Flex Kft.-re pedig 40 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozások érdekelvű felelősségének megállapítása miatt, hiszen a vállalkozások érdekében állt a magatartás folytatása az elért árbevétel révén.

A GVH vizsgálata tanúvallomások, irati bizonyítékok és a helyszíni szemle alapján tárta fel a kereskedelmi gyakorlatot, valamint az értékesítési rendszert.

A Cloulyn Pro Ltd. egyetlen alkalommal sem tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Az érintett kozmetikai termékeket különböző tájékoztató anyagokban, előadásokon és disztribútori honlapokon is reklámozták, megvásárolni pedig csak multi-level marketing rendszerben lehet.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.